Medlemsmøte, synstolking og annen aktuell Interessepolitikk

I dette nyhetsbrevet kan du lese om følgende:

1. Velkommen til medlemsmøte 13 januar
2. Hvilke digitale barrierer finnes i arbeidslivet?
3. Synstolking av Mammon 2.
4. Medlemstreff i Summetonen
5. Åpningstider i julen

1. Medlemsmøte 13 januar vedr etablering av felles Rådgivningskontor for hørsel og syn i Oslo kommune.
Vi inviterer våre medlemmer til et informasjons og dialogmøte om dette temaet den 13. jan. kl 16.30. Det vil bli enkel servering på møtet. Vi starter den faglige delen ca 17.15 - hvor vi blant annet for besøk fra ansatte ved kontoret - som vil fortelle om bakgrunnen for etableringen samt hvordan tilbudet for synshemmede vil bli bygget opp. Vel møtt.

2.Hvilke digitale barrierer finnes i arbeidslivet?
Vi trenger deg for å hjelpe andre ut i arbeidslivet! Funka er et firma som jobber med universell utforming av digitale løsninger. Nå trenger vi din hjelp til å kartlegge hvilke digitale barrierer som står i veien for at personer med nedsatt funksjonene ikke kommer ut i arbeidslivet eller mister jobben sin. Vi vil gjerne intervjue deg og få ditt syn på saken. Dette er ingen kunnskapstest, du skal bare være ekspert på deg selv og din egen situasjon! Selve intervjuprosessen starter i januar 2016, akkurat nå trenger vi bare ditt samtykke til å kontakte deg igjen. Vi søker deg som enten søker jobb, er i jobb (heltid/deltid) eller i en eller annen form for yrkesrettet tiltak. Hvis dette høres spennende ut kontakt Joachim Henstad på telefon 486 06 772 eller per epost joachim.henstad@funka.com

3. Førpremiere på synstolking av Mammon II. Mandag 21. desember kl. 15.00.
NRK har bestemt at vi skal synstolke våre store norske dramaproduksjoner. Synstolking er når en stemme bruker dialogpausene til å beskrive viktige visuelle ting som skjer i bildet.  På den måten vil blinde og sterkt synshemmede også kunne følge handlingen. Du inviteres til førpremiere på vår første synstolkede produksjon.  Vi viser den første episoden av Mammon II, med synstolk.

Produsent Vegard Stenberg Eriksen, manusforfatter Gjermund Eriksen og kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen kommer.

Det blir servert brus, popcorn, kaffe og boller.

Oppmøte i TV-resepsjonen hos NRK mandag 21. desember klokken 15.00. Kontakt ved spørsmål: Tilgjengelighetssjef Siri Antonsen. Mobil 91866077. Epost siri.antonsen@nrk.no.

4. Medlemstreff i Summetonen
Summetonen – klubben for alle avholder sitt første møte i 2016 mandag 11. januar kl. 19.00 i Sporveisgt. 8, inngng porten. På programmet for kvelden er bidrag fra medlemmene og lagsaker.

Det vil bli servert hjemmelagde vårruller med salat, kaffe og te. Entre kr. 30,00. Loddsalg.
Alle er hjertelig velkommen. Summetonen – klubben for alle

Karin Bye Johansen
sekretær

5. Åpningstider i julen
Vi vil med dette opplyse om at kontoret er stengt i romjulen og åpner igjen mandag 04. jan. Samtidig som vi ønsker medlemmer og tillitsvalgte en riktig god jul og et godt nyttår.