Husk høstmøte og andre aktiviteter fremover

I dette nyhetsbrevet kan du lese om følgende:

1. Fylkeslagets høstmøte
2. Fylkeslagets aktiviteter fremover
3. Annonse fra Kabb
4. Annonse for Summetonen - klubben  for alle

1. Fylkeslagets høstmøte

Vi minner om høstmøtet:
Velkommen til Oslo fylkeslags høstmøte på Hurdal syn- og mestringssenter! I år arrangerer Oslo felles høstmøte med Akershus fylkeslag. Det blir en spennende helg med mange aktiviteter og temaer. 21.- 23. oktober. Avreise kl. 16.30 fra Sporveisgata 10.
Fredag: Middag og konstituering av høstmøtet.
Lørdag: Her må du velge aktivitet når du melder deg på. Noe har begrenset antall plasser så meld deg på raskt, oppgi også et alternativt ønske.
Kl. 9-10.30 Valg: Vanngymnastikk (maks 10 stk. i bassenget), Yoga/Pilates (maks 10 stk. i gymsal) eller workshop om Blindeforbundets etiske retningslinjer i landsstyresalen.
Kl.11-13 Valg: Swingkurs (maks 10 stk. i gymsal), tur i skogen, eller interessepolitisk verksted om kollektivtrafikk og universell utforming i landsstyresalen.
Kl. 14.30-16.30 Valg: Vanngymnastikk (maks 10 stk. i bassenget), Litteraturstund (landsstyresalen) eller ølkurs (maks 15 stk. i Iris). Vi gjør oppmerksom på at ølkurset har en egenandel på kr. 250,- og varer til ca. 17.30

Dersom det er aktivitetsbolker du vet du ønsker å ha fri til «ingenting/hvile» i løpet av lørdagen så meld fra om dette ved påmelding slik at andre kan få din plass. Søndag er det obligatorisk deltagelse for alle medlemmer som har meldt seg på.

Lørdag kveld vil det bli felles festmiddag og quiz. Dans for de som vil.

Søndag: Organisasjons dag med styrets oppsummering av sitt arbeid siden årsmøtet, og budsjett 2017. Felles «Ordet er fritt» og oppsummering med Akershus fylkeslag. Avreise kl. 14.00 til Sporveisgata 10.

«Ordet er fritt»: Vi ber om at du melder fra senest fredag 21.oktober dersom du vil holde innlegg i «Ordet er fritt». Det vil ikke bli gjort vedtak, men det er et fint fora å ta opp små og store ting du kanskje har tenkt på om Blindeforbundet/ fylkeslagene.

Priser: 800,- enkeltrom og 600,- dobbelt. Halv pris for deg med inntekt under 250.000,-. Hvis du melder deg på ølkurset så har dette også et tillegg på kr. 250,-.  Øvrige aktiviteter er uten ekstra kostnad.

Ledsagere: Vi har felles ledsagere og hundepasser. Trenger du barnevakt så ordner vi det også. Ta gjerne med deg ledsager om du ikke ønsker å «dele» arm, prisen er den samme som du som medlem betaler.

Påmelding: Senest 7. oktober til oslo@blindeforbundet.no eller 23215000. Husk å også oppgi ved påmelding om du har allergier, førerhund eller behov i forhold til rombeliggenhet. Vi håper virkelig vi ser deg til en storslagen høstmøtehelg! Vi gleder oss.

Vennlig hilsen,

Norges Blindeforbund Oslo

2. Fylkeslagets aktiviteter fremover
 Noen aktiviteter i oktober: NB! Krimkvelden er flyttet til november.

Oktober: Medlemskveld integreringsutvalg
Onsdag 12. oktober 16.00 kantina Tema: Integreringsutvalget, hvordan fremme kandidater?

Oktober: Quiz
Torsdagene 13., 20. og 27. oktober arrangeres det quiz i fylkeslagets lokaler. Tid 12.00 - 14.15. Dette blir en quiz med mye stoff fra hovedstaden, men også en cocktail av alle kategorier. Det vil bli servert kaffe og lett lunsj. Pris: kroner 300 for alle gangene. Påmeldingsfrist 7. oktober. Påmelding skjer til Stein Morbech telefon 96514122 eller e-post stein.morbech@gmail.com / oslo@blindeforbundet.no

Oktober: Byvandring i Groruddalen
Søndag 16. oktober blir det byvandring i Groruddalen. Oppmøte utenfor Stovner T-banestasjon klokken 12.45. Til å guide oss på denne turen, har vi fått forfatter og journalist Øyvind Holen. Han er selv oppvokst i dalen og har forfattet boka Groruddalen - en reiseskildring. Pris: kroner 100. Påmeldingfrist 7. oktober. Påmelding skjer til Stein Morbech telefon 96514122 eller e-post stein.morbech@gmail.com / oslo@blindeforbundet.no

Vi gjør oppmerksom på at krimkvelden som stå 6.oktober er flyttet til 17. november grunnet show på Latter med Anne Kat. Hærland. Det er ingen billetter igjen til forestillingen hennes.

Torsdag 17.november klokka 18.00 blir det krimkveld i kantina i Sporveisgata 10. Her vil Nils Nordberg kåsere over hovedstadens kriminallitteratur fra 1850 til 1950. Han vil vektlegge magasinene Lys og skygge og Detektivmagasinet, men vi får også stifte bekjentskap med andre litterære skikkelser. Det blir lett servering. Inngang: kroner 100,-. Påmeldingfrist 3.november. Påmelding skjer til Oslo fylkeslag tlf 23215000 eller oslo@blindeforbundet.no

3. Oslo og Akershus lokalforening av KABB
Møte søndag 2. oktober kl. 18.30 i Sporveisgaten 8, inngang i porten. Informasjonsmedarbeider i KABB Jon Ivar Dypedal vil holde andakt. Servering. Alle hjertelig velkommen! Øvrige møter i høst blir:  6.11. og 4.12. For spørsmål ring Erling Sundbø, tlf 97518859.

4. Annonse for Summetonen
Velkommen til møte i Summetonen - klubben for alle den 10. oktober 2016. Møtet finner sted kl. 19.00 i Sporveisgt. 8, inngang porten. Denne gangen blir det quiz ved Trine Auli og Kari Gjølstad fra NBL. Trine og Kari vil lage en spennende og variert quiz. Vi vil dele deltakerne inn i grupper. Premie til vinnerlaget. Det vil bli servert rundstykker, kaffe og te. Loddsalg?
Entre kr. 30,00. Alle er hjertelig velkommen.
 Summetonen - klubben for alle