O' jul med din glede og andre aktiviteter.

I dette nyhetsbrevet kan du lese om følgende:

1. Julehandelen i Sverige?
2. Julekonsert i Oslo
3. Familieaktivitet!
4. Julefest!
5. Møte i Summetonen – klubben for alle
6. Rokaden Sjakklubb innbyr til førjulsfest.

1. Julehandelen i Sverige? Lørdag 28.november blir det handletur til Sverige. Strømstad og Nordby. Avreise fra Sporveisgata 10. kl. 10.00 og ankomst Sporveisgata ca kl. 19.00. pris: 100,- kr. pr voksen, 50,- for barn u 18 og gratis for barn under 12 år. påmelding til oslo@blindeforbundet.no eller tlf 23215000 innen 25.november.

2. Julekonsert i Oslo. 3.desember kl. 18.00 inviterer vi til julekonsert i Oslo fylkeslag, i kantinen. Stein Morbech på piano, Øyvind Gravdahl på saksofon/fløyte og Nina Engesnes med sang, spiller julen inn for medlemmer og ledsagere. 100,- kr. pr person, betales ved inngangen. Konserten avsluttes kl. 20.00. Påmelding til oslo@blindeforbundet.no eller tlf 23215000 innen 25.november.

3. Familieaktivitet! 4. desember har vi leid gladiatorrommet på Megazone i Oslo. Oppmøte 17.45. Det er et aktivitetsrom med hinderløype, mekanisk okse og sumodrakter. Det kan sikkert bli litt hektisk og dere bør vurdere at barna «tåler en liten støyt». Vi har maks 40 plasser så førstemann osv... Påmelding til oslo@blindeforbundet.no eller 23215000 senest 30.november Egenandel 50,- kr. pr person. Gratis for barn u. 12 år.

4. Julefest! 11.desember blir det «julekveld med norske tradisjoner» i kantina. Det blir norske julesanger, grillmat fra Midtøsten, gløgg og pepperkaker. Julenissen kommer på besøk og vi har loddsalg. Pris: 100,- pr. voksen, 50m. for barn under 18 år og gratis for barn u.12 år. påmelding innen 30.november til oslo@blindeforbundet.no

5. Møte i Summetonen – klubben for alle
mandag 9. november kl. 19.00 i Sporveisgt. 8, inngang porten.

Vi møter journalist og forfatter Even Saugstad. Han forteller og presenterer lydopptak om gatens anonyme kjendiser fra sin bok ”Byoriginaler og andre personligheter i Oslo” skrevet i 2008. Det vil bli et tilbakeblikk fra den gang det var plass til spesielle personligheter i alle tettsteder i landet vårt. Vi gleder oss.

Entre kr. 30,00.

Bevertning og loddsalg.

Alle er hjertelig velkommen.

For Summetonen – klubben for alle Karin Bye Johansen sekretær

6. Rokaden inviterer til førjulsfest

Rokaden Sjakklubb innbyr til førjulsfest.

Alle interesserte er hermed innbudt til vår førjulsfest, som markerer slutten på høstsesongen 2015 i klubben. Sted: Klubblokalet, Sporveisgata 8, Oslo. Dato/Tid: Torsdag 10. desember Fra kl. 18:00. Det serveres middag (kjøttboller i peppersaus) med dessert (eplegrøt med rosiner og fløte) og godt drikke av mange slag, samt kaffe med tilbehør. Deltakeravgift, lik for alle: Kr. 200. Det legges også opp til organisert aktivitet som quiz, hvor kunnskaper både om sjakk og annet vil kunne testes. Premieutdeling for høstens turneringer i klubben hører også med. Påmelding senest mandag 7. desember til undertegnede (kontaktinfo nederst). Hvis noen melder seg og senere blir forhindret fra å delta, ber vi om å få beskjed om dette før arrangementet. Vel møtt! Rokaden er en sjakklubb som er åpen for alle som finner det naturlig å være medlemmer, synshemmede som seende. Vi starter opp vårsesongen 2016 7. januar. Vårt faste tilholdssted er Oslo Fylkeslags lokaler i Sporveisgata 10. De fire torsdagene i januar tilbyr vi kursaktivitet. Årsmøte avholdes 4. februar. Saker som ønskes behandlet på årsmøtet, sendes skriftlig til undertegnede og må være mottatt senest 28. januar 2016. Klubbmesterskapet starter 11. februar, og så går det slag i slag. Vi tilbyr et godt og inkluderende fellesskap knyttet til en spennende og utfordrende aktivitet som ligger godt til rette for synshemmede. Nye medlemmer er hjertelig velkomne!

Asbjørn Syslak, sekretær/nestleder i Rokaden, Postadresse: boks 94 Åneby, 1485 Hakadal, e-post: assysl@online.no Telefon: 67 07 57 30.