Unike tilbud som hyttetur og personlig trening! Bli med...

1. Bli med på friluftstur for asfaltmedlemmer!

Hyttetur til Ravnsjø i Østfold! Vi har alt utstyr dere trenger som soveposer, liggeunderlag, redningsvester til kano, fiskestenger m.m. Dette var en kjempesuksess i fjor. Fra 20. til 21. august. Vi har både en egen hytte med 16 plasser og en egen odde med gapahuker og lavvo! Hytta ligger ved et nydelig vann og vi har tilgang til fem kanoer og to robåter. Turen er et samarbeid med den Norske Turistforeningen Vansjø. Det er 2 km å gå til hytta. Gode bademuligheter. Hytta vil være for kvinner og barn mens gapahuker/lavvo vil være for menn og evnt. familier. Hunder må sove ute i hundehuset eller ute med eier, dette skyldes mulighetene for rengjøring. På hytta lever vi det enkle liv med vann fra pumpe og utedo, bål og grilling. Stemningen i fjor var fantastisk. Avreise fra Sporveisgata 10 kl. 10.00 på lørdagen, hjemreise kl. 15.00. Bussturen tar ca 1,5 timer. Påmelding innen fredag 12. august til oslo@blindeforbundet.no tlf 23215000 eller Aina 40039492. Egenandel 50,- kr pr. voksen, dette inkluderer mat/drikke/buss og overnattinger.  Gratis barn u. 18 år.

2. Unikt tilbud til medlemmer
"Get Going" er et unikt trenings- og kostholdsveiledningstilbud til medlemmer av Oslo fylkeslag. Det vil være kostholdsveiledning gjennomført av personlige trenere og kostholdseksperter torsdager kl. 12-ca.15 i Sporveisgt 10. Det er ingen treningsavgift å betale, kun en engangsum på 500,- for treningsutstyr. Du vil kunne få personlig veiledning både under styrketreningen og kostholdsveiledningen. Oppstart september. Kontaktperson for Oslo fylkeslag er Randi Mathisen tlf 99604949. Du kan også rette spørsmål til Aina Kaupang tlf 23215000. Mer informasjon: https://www.blindeforbundet.no/tilbud-kurs-og-arrangementer/get-going

3. Er du synshemmet og yrkesaktiv? Da kan du inspirere andre!
Rehabiliteringsavdelingen i Norges blindeforbund søker etter likepersoner til sin mentorordning, og avholder et rekrutteringsseminar ved Hurdal syn- og mestringssenter fra 9. til 11. september 2016.

Mentorene er personer med nedsatt syn som er i jobb, og har rolle som likeperson overfor andre med nedsatt syn som ønsker å komme ut i eller beholde en jobb. Mentorene deler av sine erfaringer i samtaler over telefon eller utveksler e-poster, og to helger i året deltar de som gruppeledere på et seminar om arbeid, kalt karriereverksted. Som mentor blir du del av et sosialt nettverk av andre mentorer, og får mulighet til å inspirere andre på veien ut i jobb. Mentorene har en egen fagsamling en helg i året.

For å bli mentor må du ha en synsnedsettelse og være i fast, ordinært arbeid. Du må ha et avklart forhold til egen synsnedsettelse,og være personlig egnet for rollen som likeperson.

Hvordan blir du mentor? For å bli mentor må du delta på rekrutteringseminar for nye mentorer og minst et karriereverksted. Det er rehabiliteringsavdelingen som koordinerer mentorordningen, og som godkjenner nye mentorer.

Om du synes dette høres interessant ut og har lyst til å melde deg på, eller har spørsmål om ordningen, kan du kontakte:

Gry Berg på gry.berg@blindeforbundet.no eller ringe 23 21 50 86

Deltakelse på mentor  rekrutteringssamlingen er uforpliktende for begge parter. Deltakelse på samlingen er gratis, og rehabiliteringsavdelingen dekker reiseutgifter.

Påmeldingsfrist er19. august.

4. Handletur til Sverige

Handletur til Sverige 3.september. Avreise kl. 10.00 Sporveisgt. 10. Til Strømstad og Nordbysenteret. Pris 100. kr. pr. person over 18 år. Påmelding til oslo@blindeforbundet.no eller tlf 23215000 innen 31. august

5. Medlemsmøte i kantina 31.august.

Start 16.30 m enkel servering . Temastart kl. 17.00. Nærmere informasjon kommer.

6. Møte i KABB

Oslo og Akershus lokalforening av KABB Møte søndag 4. september i Sporveisgaten 8, inngang i porten. Tor Sundsvalen vil tale. Servering. Alle hjertelig velkommen! Øvrige møter i høst blir: 2.10., 6.11. og 4.12. For spørsmål ring Erling Sundbø, tlf 97518859.