Verdens synsdag interessepolitikk og andre aktiviteter

I dette nyhetsbrevet kan du lese om følgende:

1. Velkommen til inspirerende aktiviteter rundt verdens synsdag
2. Teatermusikal med Leonard Cohen
3. Appbiblioteket
4. Nyheter fra Kabb
5. Nyheter fra Summetonen - klubben for alle
6. Gavekort fra Stena Line

1. Velkommen til inspirerende aktiviteter rundt verdens synsdag
Frokostmøte i morgen! Informasjon og invitasjon til frokostmøtet om diabetiske synsskader i morgen tidlig er her:  https://www.blindeforbundet.no/sanser-i-sentrum/meld-deg-pa/diabetiske-synskader

Sanser i sentrum Norges blindeforbund arrangerer i disse dager "sanser i sentrum" som består av en rekke arrangementer du finner mer om hvis du følger lenken. Mange arrangementer er gratis men noen koster 250,- kroner som uavkortet går til ICare. Norges Blindeforbund Oslo spanderer inngangsbilletten til "Munch i sentrum" - hvor Munchs bilder er taktile. Til dette arrangementet skal medlemmer derfor ikke melde seg på via lenken, men isteden sende en e-post til oslo@blindeforbundet.no Du kan altså støtte ICare og samtidig få en unik kunstopplevelse. https://www.blindeforbundet.no/sanser-i-sentrum/#program.

2. Teatermusikal med Leonard Cohen
Oslo fylkeslag tilbyr våre medlemmer billetter til teatermusikalen med Leonard Cohen til rabattert pris - på Oslo nye teater - hovedscenen. En rekke håndplukkede sanger fra Cohens mangfoldige produksjon sammen med tre par på fest utgjør denne forestillingen. 13.10 kl 19.30. Billettpris kr 250. Henvendelse oslo@blindeforbundet.no eller Aud Stenberg tlf 23 21 50 59

3. Appbiblioteket
Appbiblioteket www.appbibliotek.no er en nettbasert oversikt over apper for smarttelefoner og nettbrett for mennesker med funksjonsnedsettelser. Nettsiden er et samarbeid mellom Statped og NAV.

4. Nyheter fra Kabb
KABB Oslo/Akershus Møte søndag 1. november kl 18.30 i Sporveisgaten 8, inngang i porten. Vi får besøk av vår nye organisasjonsdiakon i KABB Hilde Løwèn Grumstad som vil holde andakt. Servering. Alle hjertelig velkommen. For spørsmål ring Erling Sundbø tlf. 97518859.

5. Nyheter fra Summetonen - klubben for alle
 Summetonen – klubben for alle arrangerer ”mimrekveld” 12. oktober kl. 19.00 i Sporveisgt. 8, inngang porten.

Temaet er ”Blinde og svaksynte forteller fra skole og fritid”.

Dette er en oppfølging av møtet 10. november i fjor der Jens Dietrichson presenterte sin bok ”Tilbakeblikk”

Det viktigste denne kvelden vil være ditt bidrag og din opplevelse fra skolegang og fritid.

Vi håper mange kan dele minner og hendelser med hverandre.

Det vil også bli rom for et dikt eller en sang. Torvinn Midtli vil bidra med pianomusikk.

Entre kr. 30,00.  Servering og loddsalg. Vi ønsker alle hjertelig velkommen!

For Summetonen – klubben for alle

Karin Bye Johansen
sekretær

6. Gavekort fra Stena Line