På tide å dra på tur igjen?

Nyhetssak fra 14. mars 2016

Norges Blindeforbund Rogaland og Stavanger Turistforening har endelig fått på plass datoer for nye turer ut i skog og mark.

Turene er lagt ut på hjemmesidene til Turistforeningen, og det er der påmeldingen skal gjøres.

I utgangspunktet blir det arrangert en lørdagstur den første lørdagen i måneden, men ettersom vi allerede har planlagt en overnattingstur en helg i juni, blir det to turer i april. Den første planlagte turen er 2. april, som blir i Melshei like utenfor Sandnes.

Det blir turer følgende datoer:

Etter overnattingsturen i juni, tar vi sommerferie, før vi starter opp igjen 3. september og fortsetter med 1.lørdag i måneden frem til jul.

Turene våre har et felles oppmøtested, enten Ruten i Sandnes eller Jernbanelokket i Stavanger Turistforeningen stiller med ledsagere for oss, så lenge du klarer å komme deg til møtestedet, så har du en trygg ledsager resten av turen.

Turene er gratis, utenom det det koster deg å komme til møtestedet. Det anbefales godt fottøy, sitteunderlag og god matpakke. Husk at det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær, så kle deg etter forholdene.

Se her for link til mer informasjon om turene og påmelding: https://www.stf.no/aktiviteter/?audiences=physically_disabled&organizers=forening:46

Ledsagerkurs

Torsdag 31. mars blir det arrangert eget ledsagerkurs for de som ønsker å være ledsager for synshemmede på turene våre, og vi trenger da synshemmede til å være med på kurset.Kurset arrangeres på Gramstad like utenfor Sandnes, men vi har oppmøte på ruten klokken 17:30. Kurset varer ca frem til klokken 21:00. Dette kurset er gratis for de synshemmede som stiller seg til disposisjon, så ta vare på reisekvitteringene dine, så ordner vi med tilbakebetaling i etterkant.

Har du lyst til å være med på kurset, så ta kontakt med kontoret  på e-post eller telefon.

Sjekk denne linken for mer informasjon: https://www.stf.no/aktiviteter/832108/