Vi inviterer deg til storsatsning innen trening og helse

Nyhetssak fra 20. juni 2016

Vi ønsker deltagere til vårt spenstige landsdekkende livsstilsendrings prosjekt Get Going. Ønsker du å være med på vår storsatsning innen trening og helse og samtidig møte andre i samme situasjon, da oppfordrer vi deg til å melde deg på. Dette er et unikt treningstilbud som er tilpasset blinde og svaksynte.

Du får:

• Treningsveiledning.
  • Kostholdsveiledning.
  • Noen av Norges beste trenere vil trene deg og gi deg støtte.
  • En sosial arena der du vil føle felleskap med andre og godt ivaretatt.
  • Bedre helse og økt styrke som gir mer energi, pågangsmot og bedre mobilitet.
  • Treningen er gratis men du må betale for utstyr med en egenandel på kr. 500,-.
  • Oppstart i uke 36.
  • Alle deltagere får i tillegg en stor overraskelse.
  • Dette er en gavepakke du ikke kan si nei til!

Seksjon lokalt arbeid har fått midler til et toårig prosjekt via Extrastiftelsen. Dette er et lavterskeltilbud til alle blinde og svaksynte som ønsker en livstilsendring.  innen trening og kostholdsveiledning, med ukentlige samlinger fra begynnelsen av september 2016 og til og med desember 2017. Det er inngått et samarbeid med AF, en skole som utdanner personlige trenere. Ferdig utdannede trenere lokalt skal ha ansvar for trening og kostholdsveiledning.

Det skal by på trygge omgivelser med en opplevelse av samhold og fellesskap, og med oss har vi fantastiske samarbeidspartnere. Har du lyst til å gå foran med som et godt eksempel? og vise at "kan jeg" så "kan du". Vi har menneskene og ressursene, nå er det opp til deg.  Er du interessert i å være med så ikke nøl med å ta kontakt med ditt fylkeslag. I prosjektets første år er det maks 10 fylker som kan delta mens fra 2017 vil alle landets fylker involveres. Meld din interesse til fylkeslaget, kontaktinformasjon finner du her som tar kontakt med deg for nærmere informasjon så snart de har anledning.

Vi tar ferie fra 11. juli, og er tilbake 8. august,  men kontakter deg så raskt vi åpner kontoret igjen. Påmeldte fylker i 2016 er: Finnmark, Oslo, Rogaland, Sør-Trøndelag, Troms, Vest-Agder, Aust-Agder og Vestfold.

Våre samarbeidspartnere er:

• Akademiet for Personlig Trening - Landets ledende og største utdanningsinstitusjon for personlig trening, kostholdsveiledning, rehabiliteringstrening og forebyggende trening m.m.
  • Prehabtrening med Tommy Lande - en av Norges beste personlige trenere innen forebyggende trening, som også er utdannet osteopat.
  • Dr. Jo Inge Myhre - en av våre ledende leger innen pasientsikkerhet og kvalitetsforbedring.
  • Naprapatkontoret – et av Norges beste naprapatsentere, som blant annet jobber med skilandslaget og alle X-games utøvere.
  • ExtraStiftelsen

Mer informasjon vil komme etter hvert som vi får det praktiske på plass. Ta kontakt så snart som mulig hvis du er interessert! Vi har allerede begynt med føring av liste over interesserte.

Velkommen til deltagelse i Get Going.