Harrytur

Nyhetssak fra 14. juni 2016

Det er mulig at andres harryturer er kjedelige, men det er ikke Vest Agder fylkeslag sin….Vår var onsdag 25. til torsdag 26. mai.

Alle i Kristiansand kom på ved de nye lokalene på Østerveien.  Da var bussen allerede lastet med de som kom vestfra. Turen gikk mot Brokelandsheia og første stopp.  Nydelig vær, selvfølgelig.  Vi fikk tidlig opplyst at bussen var ny og forsterket med en tredje aksling for å tåle Bentes storhandel.  Føre vàr prinsippet var dermed tatt i bruk

Båtturen gikk strykende, like flatt hav som Henny pleier å bestille. Vel over i Sverige var det kort vei til noen søte leiligheter vi sov over i.  Det var felles måltider på en buffet restaurant like ved.  Shoppingen startet allerede ved ankomst for noen, andre ventet til dagen etter.

Det var så mye latter at de situpsene vi hadde planlagt måtte utsettes til mindre latterlige tider.

Torsdag ble det handlet enorme flasker og pakker vaskemidler, kylling, bacon og brett med brus Alt ble stuet i bussen og så startet hjemreisen.  Samme nystrøkne havet og enda bedre mat.  Taxfreevarer og godteri ble kjøpt.

Så var det passkontroll og toll og vips satt alle i bussen.  God stemning i bussen og like flott vær. Stopp på Brokelandsheia og vips var vi på Østerveien. Ikke så jeg hvor mye som ble lastet av bussen, men jeg kan si så mye som at det var mye å snuble i….

Takk for en koselig tur.

Charlotte Wesenberg