Innformasjon til medlemmer i Norges Blindeforbund Vest-Agder

Nyhetssak fra 08. februar 2016

Ja, da er vi godt i gang med årets aktiviteter og flere skal det bli.

Alle våre aktiviteter blir presentert i Agderblikk, men da en del av dere medlemmer ikke har Agderblikk så sendes dette informasjonsbrevet ut til alle. Brevet vil også bli lest inn på lydavisen. Om du ikke mottar Agderblikk, men finner ut at det ønsker du å få, gi beskjed til oss på kontoret.

Sommertur.

Årets sommertur går til Skjernøya. Datoen for turen er ikke endelig bestemt men det vil bli enten lørdag 11. juni eller lørdag 18. juni.

Tur i samarbeid med Kristiansand lokallag.

P.g.a. høy aktivitet før jul, besluttet vi å utsette denne turen til våren 2016.  Hvor turen går er ennå ikke fastsatt, men så snart årsmøte i Kristiansand lokallag er gjennomført og det nye styret er på plass, så vil vi bli enige om hvor vi skal reise.

Andre aktiviteter:

• Torsdag 7. april er det vaffeltorsdag i Skippergata 21, 2 etasje.
  • Torsdag 19. mai er det vaffeltorsdag i Skippergata 21, 2 etasje.

Teater/konserter.

Foreløpig har vi ikke satt opp noe teaterbesøk. Men det er ikke fordi vi ikke skal ha teaterbesøk dette året. Men jeg har ennå ikke bestemt hva vi skal dra på men Sound of Music blir en av oppsetningene vi kjøper billetter til. Så følg med i Agderblikk.

Brukt butikk.

Vår bruktbutikk er åpen hver dag framover. Så om det er noe du trenger så kom å ta en titt hos oss. Det kommer mye spennende for salg i løpet av våren.

Og skulle det være slik at du har mye ting og tang hjemme som du gjerne skulle ha fått unna, å som du tror andre kan ha glede av, så ta kontakt med meg. Vi tar det meste, men ikke hvite varer.  Jeg er også på utkikk etter gamle kjoler, strikkegensere og gamle broderte/hekla duker. En annen ting som også er lett å omsette er malerier, bilder osv.  Så har du noen malerier som ligger på loftet og støver ned, ta kontakt.

Øvrige ting:

Om det er noen av våre medlemmer som ønsker et hjemmebesøk så ta kontakt, vi kan også være behjelpelig med å skaffe ledsagere om noen har behov for dette. Og vi er også behjelpelig med å bistå dersom en skal på NAV eller andre offentlig kontorer.

Og helt til slutt, om dere ikke får svar på kontortelefonen, ring meg på mobilen, 916 11 616.

Gerd Jacobsen Daglig leder