MEDLEMSAKTIVITETER.

Nyhetssak fra 25. februar 2016

Kjære medlemmer/støtte medlemmer i Vest-Agder.

Nå er endelig aktivitetsprogrammet for 2016/17 klart. Her blir det mye spennende å oppleve.

April:

Vi har årsmøte på Scandic  hotel, Kristiansand lørdag 23 til søndag  24. april 2016.  Meld dere på snarest.

Mai:

Onsdag 25. mai drar vi på «Harry-tur» til Sverige.  Vi drar med buss fra vest i fylket og plukker opp underveis.  Vi tar ferjen fra Sandefjord til Strømstad. Vi bor på Hotel Nordby Rasta, og handler og koser oss på Nordby senter før vi drar hjem torsdag 26.mai, med ferje til Sandefjord. Dette er en tur i samarbeid med Kristiansand lokallag. Pris pr. person er kr. 700,- som inkl. buss, ferje og overnatting. Det som kommer i tillegg er buffe på ferja som koster kr. 199,- og middag på hotellet som koster kr. 99,-.

Dette er turen der det sosiale står i høysete samt litt handling. Påmeldingsfristen er fredag 6. mai.

Juni:

Det blir sommertur til Skjernøya lørdag 11. juni. Prisen er kr. 200,- pr. person. Det vil bli servert mat fra havet. Påmeldingsfristen er onsdag 1. juni.

Juli:

Vi er med på et prosjekt som skal foregå hos Finnmarks fylkeslag. Det er laksefiske i Tana.  Vi er invitert til å komme til de fra mandag  4. til tordag 7. juli. Der vi skal være med på drivgarnfiske. Vi skal bo i hytter ved elven. Da dette er et svært lite prosjekt så er det svært begrenset med deltakere på turen, vi har 4 plasser til rådighet.  Så fylkeskontoret ber nå de som er interessert i å være med på turen, melde seg, om det skulle komme flere deltakere enn de vi har plass til, vil det bli foretatt en loddtrekning blant de som har meldt seg. Påmeldingsfristen er 1. juni.

August:

Fra onsdag 3. til torsdag 4. august har vi forhåndsbooket 10 plasser med buss til «Allsang på grensen».

Vi reiser onsdags morgen, spiser lunsj underveis og sjekker inn på Quality Hotel & Resort Sarpsborg. Felles middag på hotellet. Etter middagen kjører vi til Halden og Fredriksten Festning.  Programmet foregår under åpen himmel og varer fra kl. 19.30 til 21.00. Etter endt innspilling reiser vi tilbake til hotellet.

Torsdag morgen kjører vi mot Strømstad og stopper for en liten svenskehandel underveis. For deretter å ta ferja til Sandefjord.

Dette er en ordinær tur fra Møll Turbuss, der vi har satt av 10 plasser til våre medlemmer.  Daglig leder blir med som reiseleder.

Turen koster kr. 2.190 som inkl. overnatting, middag og frokost på hotellet, billetter til Allsang på grensen og ferja over til Sandefjord. Påmeldingsfrist: 15. juni.

September:

Også i år drar vi til Kreta – Triton.  Jeg har ikke fått sjekket pris ennå, men jeg regner med at det vil ligge på det samme som i fjor ca. 7.500,- pr. person.  Litt avhengig av leilighets type. Dette året har jeg satt en begrensning på antall deltakere til turen, og den er 20 personer. Dette for å kunne ivareta den enkelte på best mulig måte. Så her er det første mann til mølla.  Turen er planlagt fra lørdag 3. september til lørdag 10. september. Men her må jeg ta et lite forbehold om ledig kapasitet på fly og hotell. Påmeldingsfrist er: 1. april.

Oktober:

Fra fredag 7. oktober til søndag 9. oktober planlegger jeg fjelltur. I år vil den gå til Hovden i Setesdalen.  Jeg håper å få til tur med hundesleder (kjerrer), og i tillegg blir det fottur i fjellet. Prisen er ikke fastsatt ennå, det avhenger litt om vi får støtte til turen.  Men påmeldingsfristen er 15. september.

November:

Høstmøte vil antagelig gå av stabelen fredag 18 til søndag 20. november. Det vil komme egen innkalling til dette møte senere.

Desember:

Julelunsjen vil nok gå av stabelen torsdag 15. desember, men også her vil det komme mere informasjon etter hvert. Men datoen tror jeg nok dere kan skrive opp.

2017.

I 2017 har vi planer om en Islands tur i juni og tur til Kroatia i september.  Allerede til høsten må vi booke hotell og fly til Island, det er stort press spesielt på hotell.  Turen vil koste ca. 8.000,- pr. person. Men her må jeg ta alle forbehold om prisstigning osv. Men for at jeg skal gå videre med å planlegge og forhåndsreservere hotell og fly trenger jeg å få en tilbakemelding om hvem som kan være interessert i en slik tur. Dette trenger jeg i løpet av september i år. Dette vil bli en fantastisk tur som flere av fylkeslagene har arrangert tidligere.  Så la ikke denne muligheten til å besøke Island gå ifra deg.

I september 2017 vil vi arrangere tur til Kroatia. Dette for å gjøre noe annet enn Kreta.  Jeg vil selv reise en tur til Kroatia i løpet av våren 2017 for å gjøre meg kjent både med landet, folket og hotellet. Turen til Kroatia vil ha en ca. samme pris som til Kreta.  Men her vil dere få masse mer informasjon når vi sender ut info-skrivet i januar 2017.  Men det hadde vært fint å få en tilbakemelding om noen er interessert i å besøke Kroatia.

Det vil i tillegg bli arrangert kurs, konsert og teater turer, men dette er ennå ikke fastsatt så det vil jeg bare sende ut som SMS, så jeg håper at alle har registrert seg med mobiltelefon hos oss. Er du usikker på om vi har ditt mobilnummer. Så ta kontakt med kontoret.

Skulle du ønske noe mere informasjon om turene er det bare å ta kontakt med oss på kontoret.

Gerd Jacobsen Daglig leder.