C-Optikk

Optikerkjeden C-Optikk gir rabatt på briller, solbriller og luper.

• 15% rabatt på alle komplette briller som ikke er definert som hjelpemidler dekket av NAV.
  • 15% rabatt på det overskytende dersom innfatningen til NAV-dekkede filterbriller koster mer enn 670 kroner.
  • 15% rabatt på ordinære solbriller som ikke er definert som filterbriller dekket av NAV.
  • 15% rabatt på håndholdte luper (mindre enn +8 dioptrier) som ikke dekkes av NAV. Du kan lese om dioptrier her.

Det gis ikke rabatt på synsundersøkelser. Rabattene kan ikke kombineres med andre tilbud.

Se butikker som er med på avtalen her: www.coptikk.no/nbf

C-Optikk er en sammenslutning av 124 privateide optikerbutikker rundt om i landet. Butikkene har lokal profil.

- Vi er stolt av å ha fått til et samarbeid med Norges Blindeforbund. Dere gjør en fantastisk jobb, sier Olav Vikesdal, daglig leder i C-Optikk til Radio Z.

Vikesdal er opptatt av at optikerne skal bli mer knyttet til den jobben Blindeforbundet gjør. Personene som optikerne møter har ulike utfordringer med synet. Og noen av dem ser så dårlig at de trenger kontakt med Blindeforbundet for hjelp og støtte. Felles informasjonsutveksling er ett av de viktige punktene i samarbeidsavtalen.

C-Optikk engasjerer seg i iCare

C-Optikk vil i høst også gjennomføre en kampanje der de butikkene som ønsker å delta i en periode gir 100 kroner fra hver synsundersøkelse til vårt initiativ for å utrydde unødig blindhet i verden. iCare er Blindeforbundets kampanje for å utrydde unødvendig blindhet i verden.

C-Optikk er en frivillig sammenslutning. Se listen over butikker er med på samarbeidsavtalen.