Hopp til innhold
Gå til forsiden. Logo, Norges Blindeforbund

Aksjeselskap

Norges Blindeforbund er eiere eller medeiere i flere aksjeselskap. Her er en kort presentasjon av selskapene:

Adaptorgruppen er en moderne og innovativ tiltaksarrangør for NAV. Bedriften bistår jobbsøkere med å komme tilbake i jobb og å nå sine yrkesmål med utgangspunkt i den enkeltes ressurser, ønsker og ferdigheter. Adaptorgruppen tilbyr avklaring og oppfølging for synshemmede i Oslo, Viken og Innlandet.

I tillegg tilbyr vi arbeidsforberedende trening (AFT) i Oslo og varig tilrettelagt arbeid på Oslo og Hønefoss.

Adaptorgruppen er landsdekkende spesialist for jobbsøkere med synsutfordringer og eies av Norges Blindeforbund. Les mer på www.adaptorgruppen.no Telefonnummer: 23 21 55 50

Adaptor Hjelpemidler AS er en bedrift som selger hjelpemidler for mennesker med nedsatt syn. I tillegg tilbyr de prosjektering og leveranse innen universell utforming, og hjemme- og arbeidsplassbelysning tilpasset kundens synsnedsettelse. Bedriften har leveringsavtale med Nav og butikk på Majorstuen i Oslo. De har også nettbutikk, adressen er www.adaptor.no. Telefonnummer: 23 21 55 55.

Hundeskolen Veiviseren AS ligger i landlige omgivelser på Norderås i Ås i Viken. Skolen produserer førerhunder og servicehunder etter avtale med NAV. I  tillegg avles valper til egen virksomhet og Norges Blindeforbunds førerhundskole. Selskapet har siden 2010 væært heleid av Norges Blindeforbund. Nettadresse:ww.veiviseren.org Telefonnummer: 64 95 55 50.

Sist oppdatert: 14. desember 2022