Arendalsuka - her kommer vi!

Også i år er Blindeforbundet tilstede på Arendalsuka. Blant over tusen arrangmenter, så har vi to du særlig bør få med deg! Og du må selvsagt ikke være i Arendal for å følge med.

Nyhetssak fra 10. august 2018

Arendalsuka i fjor med Trygve Slagsvold Vedum, Sverre Fuglerud og Unn Ljøner Hagen på en benk.

Tirsdag 14. august kl 14 inviterer vi, sammen med NHO Arbeid og inkludering, til seminar med tema "Arbeid før uføretrygd" i Bankgården i Arendal.

Mange unge synshemmede opplever at NAV motiverer dem til uføretrygd i alt for ung alder. En fersk undersøkelse viser at så mange som 1 av 3 synshemmede under 36 år har uføretrygd og nesten halvparten av disse søkte om det når de var 20 år eller yngre. Sånn kan vi ikke ha det. Dette må politikerne våre ta tak i og gjøre noe med.

Arrangementet streames på Facebook og på www.blindeforbundet.no.

Lenke til Facebook-arrangementet med program: https://www.facebook.com/events/252757405305728/

Torsdag 16. august kl 14  er vi i Aust-Agder fylkeslag sitt lokale på Langbrygga 5. Da har vi slått oss sammen med Norges Optikerforbund, og arrangerer seminaret "Leve hele livet hjemme". Det vil bli lagt fram en rapport om de utfordringene eldre mennesker ofte har i hjemmet. Eldre- og folkehelseminister Åse Michaelsen kommer, og det blir politisk debatt!

Arrangementet streames på Facebook og på www.blindeforbundet.no.

Lenke til Facebook-arrangementet med program: https://www.facebook.com/events/1298688320234020/

Begge arrangementene sendes også direkte på Radio Z.