Hopp til innhold
Gå til forsiden. Logo, Norges Blindeforbund

Førerhunder fostret opp på kvalitetsfôr – ny avtale inngått

Royal Canin har over flere år levert sitt kvalitetsfòr gratis til begge Blindeforbundets førerhundskoler. Nå er avtalen med fòrprodusenten forlenget i ytterligere tre år.

21. november 2016

Eirin Helland Pedersen (til venstre) i Royal Canin og markedssjef i Norges Blindeforbund, Knut Blütecher undertegnet avtalen. Førerhunden Mentos er med på bildet.

Hunden er som oss mennesker, riktig sammensatt kost er viktig for både kropp og sjel. Med det rette fòret holder hunden seg friskere og i bedre form, den vil også leve lenger.

I snart ti år har alle Blindeforbundets førerhunder blitt fostret opp på Royal Canin-hundefòr. Fòrleverandøren er svært opptatt av kost og helse for den firbeinte følgesvennen. Nå fornyer Blindeforbundet samarbeidet med Royal Canin for en ny treårsperiode, altså ut 2019.

Lang erfaring for god kvalitet

Selskapet ble startet opp i Frankrike i 1969, i dag finnes fòrprodusenten i over 90 land. De produserer fòr for katt og hund.

Royal Canin har et bredt sortiment tilpasset dyrets størrelse, alder, livsstil, rase og fysiologiske tilstand.
— Når vi utvikler hundefôr er det vår oppgave å oppfylle dyrenes behov på best mulig måte, sier Eirin Helland Pedersen, PRO Sales Manager Norge.

Støtter opp om blindesaken

Royal Canin gjør mer enn å gi skolene våre gratis hundefòr. De bidrar også med det som kalles kjøpsutløste donasjoner. Dette innebærer at det i gitte perioder gis 10 kroner til Blindeforbundets arbeid for hver sekk med hundefôr som selges rundt om i landet.

— Vi er veldig stolte av å ha et godt samarbeid med Norges Blindeforbund. For Royal Canin og Mars Petcare er samarbeidet viktig av to årsaker. Vi ønsker å bidra til at synshemmede skal få førerhunder som har sunne liv og fungerer så godt som mulig for sine eiere - gjennom hele sin karriere. Videre er det viktig å vise hvilke positiv innflytelse hunder har på menneskers liv, sier Helland Pedersen.