Kleskjeden Pm støtter Blindeforbundets arbeid

Nyhetssak fra 26. oktober 2015

Norges Blindeforbund og kleskjeden Pm - Personlig mote - har i høst inngått et langsiktig samarbeid. Nå kan du kjøpe Icare-skjerf med matchende Pm-jakke. Medlemmer i Norges Blindeforbund vil også få tilbud om egne kundekvelder.

I Pm-butikkene får du nå kjøpt to utvalgte Icare-skjerf, mørkeblå og lilla. Pm har designet en egen jakke som matcher skjerfene. Modellen på bildet viser frem det blå skjerfet sammen med den blå Icare-jakken. Dette blir Pms julesatsning i år. Foto: Pm.

Pm har 58 butikker i Norge og tre butikker i Sverige. De designer store deler av sin egen kolleksjon, og er kjent for sin gode passform på klærne. De fleste kundene deres er «godt voksne» kvinner.
– Jeg er veldig stolt og glad for at vi har gått inn i et samarbeid med Norges Blindeforbund, sier Aina Børdal, daglig leder i Pm.

Samarbeidet med Pm innebærer at to Icare-skjerf, sølvsmykkene fra Celine Engelstad, julekort og gavekort vil være til salgs i alle Pm-butikkene. Kjeden selger Icare-skjerfene uten fortjeneste. Overskuddet går til Icare, som er Blindeforbundets initiativ for å utrydde unødvendig blindhet i verden. Pm vil være en kleskjede som viser at de bryr seg.

Egne kundekvelder for deg

Som en del av samarbeidet vil Pm tilby egne kundekvelder for Blindeforbundets medlemmer. På kundekveldene vil du få spesielle tilbud, det blir servering i butikken, og de ansatte vil ha full fokus på å gi deg den oppmerksomhet og hjelp du trenger.

Børdal forteller at dette konseptet er noe de ønsker å utvikle over tid for å gjøre kveldene til en så god opplevelse som mulig. I løpet av november satses det på tre til fem kundekvelder spredt rundt i landet. Fylkeslagene i Norges Blindeforbund vil bli kontaktet av næringslivsavdelingen i Blindeforbundet, og de som ønsker å ha kundekvelder kan melde sin interesse.