Norges Blindeforbunds foreldrekurs 2023

Nå har du endelig muligheten igjen til å være med på foreldrekurs i regi av Norges Blindeforbund. Kurset er både for deg som er synshemmet forelder og for deg som har barn med nedsatt syn. Vi kan love mange spennende temaer og en hyggelig sosial arena der man treffer andre i lignende situasjon.

21. juni 2023

Bildwe av grønn plen og fasaden på Scandic Oslo Airport

Norges Blindeforbunds foreldrekurs 2023 arrangeres 17. til 19. november på Scandic Oslo Airport. (Foto: scandichotels.no)

Når: 17.-19. november 2023
Sted: Scandic Oslo Airport
OBS: Påmeldingsfrist 16. september
Klikk på lenken for å melde deg på:

Hvis du har problemer med skjemaet, send navn og telefonnummer til jak@blindeforbundet.no, eller ta kontakt på tlf. 23 21 50 00 og spør etter Jannicke.

I år får vi besøk av Ronny Brede Aase og Tuva Fellman, kjent fra NRK P3 i tillegg til flere TV-programmer på NRK og TV Norge/Discovery. De er småbarnsforeldre og Ronny er selv synshemmet. De vil fortelle om hvordan det er å være synshemmet far og hvordan det er å være seende mor med en synshemmet partner. De er stadig i rampelyset og dette er selvsagt også med på å påvirke deres familiehverdag.

Vi vil også få besøk av Thomas Tvedt. Han vil snakke om musikk som hobby og om veien frem til 2. plass i The Voice.

I tillegg vil vi på kurset komme inn på temaene musikk og idrett som hobby, rettigheter som synshemmet forelder, hvordan ivareta forhold og familie der ett eller flere av familiemedlemmene er synshemmet og hvordan det er å være søsken eller å vokse opp med en synshemmet forelder, informasjon om førerhund, Blindeforbundets tilbud til barn og familier og ADL og BPA. Det vil også bli Tips og erfaringsutveksling for synshemmede foreldre om barnehage, skole og fritid. Vi vet at synshemmede foreldre og foreldre til synshemmede barn kan ha litt forskjellige behov innimellom. Noen av temaene nevnt over vil derfor foregå parallelt.

Kurset er planlagt med oppstart klokka 17 fredag og avsluttes etter lunsj på søndag (tidspunktene kan bli justert).

Egenandel

Medlemmer:

2 pers. i dobbeltrom: 3000 kr
1 pers. i enkeltrom: 2000 kr

Ikke-medlemmer:

2 pers. i dobbeltrom: 3750 kr
1 pers. i enkeltrom: 2500 kr

Vi ber deg gi oss beskjed så fort som mulig dersom du skulle melde deg av så plassen kan tilbys andre på venteliste.
På grunn av hotellets avbestillingsregler, vil du ikke få igjen egenandelen dersom du melder deg av etter påmeldingsfristen. Skulle avmeldingen skyldes sykdom, kan du ta kontakt med ditt forsikringsselskap dersom du har reiseforsikring. Dersom arrangementet skulle bli avlyst i sin helhet, vil du selvsagt få refundert egenandelen.

Transport

• Blindeforbundet dekker reiseutgifter over kr. 1000,- per deltaker som er medlem av Norges Blindeforbund
  • Blindeforbundet dekker rimeligste reisemåte. Har man behov for drosje til hotellet eller deler av reiseretningen, så dekkes ikke dette av Blindeforbundet med mindre det er avklart på forhånd med kursarrangør.
  • Det er muligheter for parkering på hotellet, du finner mer informasjon her
  • Alle reiseutgifter må dokumenteres. Bruk av egen bil godtgjøres etter Blindeforbundets satser
  • De som ikke er medlemmer i Norges Blindeforbund dekker reiseutgifter selv. Reise til kurset ordnes selv.
  • Må du fly, vil informasjon om bestilling av billetter gis etter påmelding. OBS: Ikke bestill reise før du har fått bekreftelse om plass på kurset! Bekreftelse på plass vil gis etter påmeldingsfristen har gått ut.

For spørsmål om kurset, ta kontakt med Farah Ramadan på e-post farah.ramadan@blindeforbundet.no eller tlf. 23 21 50 77.
For spørsmål om reise eller påmelding ta kontakt med Jannike Kristoffersen e-post: jak@blindeforbundet.no

Vi tar forbehold om endringer i programmet eller at kurset kan bli avlyst grunnet for få påmeldte.

Vi gleder oss til å se akkurat deg på årets foreldrekurs!

Kurskomitéen