Ny assistanseoperatør på Gardermoen

1. september i år overtok ISS ansvaret for assistanseoppdragene ved Oslo lufthavn. Dette medfører ingen store endringer for de som skal benytte seg av tjenesten. Det er stort sett de samme personene som jobbet for Aviator AS, som nå utfører assistanseoppdragene for ISS.

Nyhetssak fra 05. september 2017

Ut på tur! Et par ben, en trillekoffert og en hvit stokk.

Vi har imidlertid fått en del henvendelser om forsinkelser og uteglemmelser i overgangen fra forrige til ny leverandør. Avinor svarer at det har vært en del startproblemer, men at de nå har avdekket årsaken til dette og regner med at det fra nå av skal gå som normalt.
Dersom du allikevel møter på problemer i forbindelse med assistansen, forsinkelser og lignende, send klage til eller til , så oversender vi klagen til rette instans.

Telefonnummeret for bestilling er fortsatt 64 82 19 00, men det er likevel litt endring i rutinene.

Tastevalg 1 og 2.

Når du ringer vil du få to tastevalg. Ved tastevalg «1» får du det som omtales som «fremtidig assistanse». Dette må bestilles minimum 24 timer før flyreisen starter, slik som det har vært tidligere. Du får snakke med en person som skriver ned de nødvendige data og sender dette videre til operasjonssenteret på flyplassen. Man kan også selv ordne med fremtidig assistanse ved å sende epost til epostadressen . Når du nærmer deg flyplassen, oppfordres du til å kontakte assistansen og fortelle at du snart er framme.

I tillegg kan du bestille assistanse via ditt reisebyrå eller flyselskap, men husk at du må gjøre det minimum 48 timer før flyreisen starter.

Er du på vei til flyplassen, eller du er der allerede, trykker du tastevalg «2» og blir satt direkte i kontakt med operasjonssentralen. Da kan du ikke forvente å få assistanse umiddelbart, så noe ventetid må påregnes.

Du finner mer informasjon om assistanse på Avinors nettsider