Ny medlemsavtale

Nyhetssak fra 18. august 2015

Nå får du som medlem fordeler som sparer deg for utgifter i C-Optikks butikker, i tillegg kan du være med å støtte ICare sitt arbeid med å utrydde unødvendig blindhet i verden ved å ta en synsundersøkelse.

Før sommeren signerte Blindeforbundet en samarbeidsavtale med C-Optikk. Avtalen gir gode medlemsfordeler og Icare-engasjement.

C-Optikk er en sammenslutning av 124 privateide optikerbutikker rundt om i landet. Butikkene har lokal profil.

Daglig leder Olav Vikesdal er opptatt av at optikerne skal bli mer knyttet til den jobben Blindeforbundet gjør. Personene som optikerne møter har ulike utfordringer med synet. Og noen av dem ser så dårlig at de trenger kontakt med Blindeforbundet for hjelp og støtte. Felles informasjonsutveksling er ett av de viktige punktene i samarbeidsavtalen.

C-Optikk engasjerer seg i Icare

I høst kjører C-Optikk en kampanje for at folk skal ta synsundersøkelse. For hver test som gjennomføres, donerer butikken en pengegave til Icare. Icare er Blindeforbundets kampanje for å utrydde unødvendig blindhet i verden. Det utvikles også et brilleetui til inntekt for Icare.

• C-Optikk skal bidra med å spre informasjon om Blindeforbundet. Pasienter som er hos optiker og som kan ha glede av Blindeforbundets tilbud skal få informasjon og hjelp til dette
  • C-Optikk støtter Blindeforbundets humanitære arbeid i iCare for å hindre unødvendig blindhet i verden
  • Medlemmer og ansatte i Blindeforbundet har en egen rabattavtale i de fleste av c-optikks butikker. Forhandlerliste finner du under

C-Optikk er en frivillig sammenslutning. Stort sett alle butikker er med på samarbeidsavtalen. Oppdatert forhandlerliste finner du på www.coptikk.no/nbf