Rådgivningskontor for syn

Fire av våre fylkeslagskontorer vil fra 11. januar 2018 kalle seg Rådgivningskontor for syn, i tillegg til sine ordinære navn. Det er Telemark, Vestfold, Buskerud og Østfold som nå går inn i et spennende forsøksprosjekt.

10. januar 2018

Bilde av forsiden på brosjyren til Rådgivningskontorene.

Ved å betegne fylkeskontoret som «rådgivningskontor» er hensikten å komme i kontakt med personer med nedsatt syn som kanskje ellers ikke ville søkt mot Blindeforbundet. Tilbudet drives av Norges Blindeforbunds fire fylkeslag og skal gi dem som henvender seg en oversikt over tilbud og hjelp som finnes – slik som informasjon om offentlige tjenester og rettigheter, hjelpemidler og mestringskurs.

Rådgivningskontorene er en alternativ kanal inn til forbundet som fokuserer mer på hva som tilbys, enn hvem vi er. Kontorene vil selvfølgelig fortsette med medlemspleie, interessepolitisk arbeid og andre aktiviteter.

Oppstarten er 11. januar 2018 klokken 11:00. Det er laget egen brosjyre, egen nettside og egne e-postadresser til kontorene.

Det er også opprettet en facebookside til prosjektet, bli gjerne med å lik siden.