Skattemelding 2018

Det nærmer seg tid for innlevering av skattemeldingen (tidligere kalt selvangivelsen), og vi har tatt en prat med advokat Eivind Knudsen. Innleveringsfristen er 30. april.

Nyhetssak fra 12. april 2019

Arkivbilde av advokat Knudsen i studio med punktutgaven av Norges Lover.

Blindeforbundets Radio Z har snakket med forbundets advokat Eivind Knutsen om forhold som kan være aktuelle for svaksynte og blinde. Hør intervjuet her.

Skatteprat med Eivind Knudsen

De snakker om:

• Fradrag for store sykdomsutgifter
  • Ervervsevne
  • At det er viktig å gå igjennom skattemeldingens innhold for feil og mangler.
  • Bistand til utfyllelse av skattemeldingen.

Skattekontorene skal kunne hjelpe deg med utfylling. Skatteetaten tilbyr også veiledning på telefon 800 80 000, men det er ikke mulig å få fylt ut skattemeldingen over telefon

Norges Blindeforbund Oslo sine medlemmer kan få hjelp med utfyllelse av skattemeldingen onsdag 24. april fra. Kl. 16. Kølapp trekkes fra kl. 14.30 på fylkeslagskontoret.

Pilotversjon

En ny pilotversjon, som Skatteetaten jobber for at skal være universelt utformet, er også sendt ut. Den er kun sendt til ugifte personer, som ikke har aksjer, og som har en enkel inntektssituasjon. Skatteetaten har opprettet et eget kontaktpunkt knyttet til den nye løsningen på skatteetaten.no. De som får ny skattemelding i år, får lenke til denne siden fra meldingen i Altinn. Her får man også oppgitt telefonnummer og chat.