Valget i gang i punktskrifttrykkeriet

Det har vært en travel vår i trykkeriet vårt i Bergen. Ved siden av den vanlige produksjonen har vi trykket over 400 000 stemmesedler med punktskrift til Stortingsvalget 2017.

Nyhetssak fra 09. mai 2017

Bilde av fornøyde medarbeidere foran flere store stabler med valgmateriell i punktskrift. Fra venstre, Morten Smørholm, Terje Steen og Jørund Hitland

Stemmesedlene er nummerert, og i tillegg er det produsert veiledninger i sortskrift og i punktskrift. Tilsammen har det blitt over 650 000 trykk gjennom maskinene i løpet av vel en måned. Det kreves god planlegging, og ikke minst en ekstra innsats fra medarbeiderne for at dette skal la seg gjøre.

Selv om stemmesedlene er ferdig og sendt, blir det mer valg utover sommeren og høsten. Da går vi i gang med produksjon av klebelapper til stemmeavlukkene. Dette har et mindre omfang, men jobben blir likevel stor, med telling og utsending til de fleste av landets kommuner, sier Terje Steen, medarbeider ved trykkeriet.

Da er det bare å benytte seg av stemmeretten den 11. september!

Trenger din kommune punktskriftlapper til stemmeavlukket? Ta kontakt med , så lager de det du trenger.