Velkommen til medlemsmøte på Zoom og RadioZ, 7. april 2022

Temaer: Frivillighetens år 2022 og Blindeforbundets innspill i høring om elsparkesykler.

Nyhetssak fra 01. april 2022

Norgeskart, omkranset av zoom-logoer

Regjeringen har bestemt at året 2022 er frivillighetens år.

Lag og foreninger skal feires og sammen skal vi skape aktivitet og markere året. Blindeforbundet har valgt 14. oktober som «Vår dag» i dette frivillighets-året.
Hva er frivillighetens år? Og hvordan kan vi sammen sette flomlyset på all frivilligheten gjennom markeringsåret?
Vi får besøk at Hanne Liv Prestegård som er seniorrådgiver i Frivillighet Norge.

Elsparkesykler

Forslag om ytterligere innstramminger i reglene for små, elektriske kjøretøy har vært på høring. Blindeforbundet har levert høringsuttalelse og har samarbeidet med andre organisasjoner. Hva mener Blindeforbundet? Og hvilke muligheter har vi nå for å få til strengere regulering av elsparkesykler? Ved forbundsleder Terje Andre Olsen.
Det blir tid til spørsmål og kommentarer.

Tid: 7. april kl. 19.00-20.30

Du kan gjerne sende inn spørsmål eller kommentarer på forhånd til adm@blindeforbundet.no
Du kan delta på møtet på Zoom med PC/nettbrett/smarttelefon ved å gå inn på denne lenken: https://us06web.zoom.us/j/87096155984...

Meeting ID: 870 9615 5984

Passcode: 803915

One tap mobile
+4724004735,,87096155984#,,,,*803915# Norway
+4724004736,,87096155984#,,,,*803915# Norway
Du kan også ringe inn
Meeting ID: 870 9615 5984
Passcode: 803915

Du kan eventuelt følge med på møtet direkte på RadioZ i stedet for på Zoom: https://www.blindeforbundet.no/radiospiller

Det blir gjort opptak av møtet og det postes på Facebookgruppa «Debattarena Norges Blindeforbund» og på Workplace for ansatte i ettertid.

Her finner du mer om elsparkesykkel og en fellesuttalelse med fem andre organisasjoner vi har levert til Statens Vegvesen. I tillegg finner du link til Blindeforbundets høringsinnspill.