Verdens synsdag - seminar om grå stær

Torsdag 13. oktober 2022 klokken 14.00 til cirka 16.00 markerer vi Verdens synsdag med et seminar om øyesykdommen grå stær. Du kan melde deg på og være med fysisk på Litteraturhuset i Oslo, eller følge arrangementet på Facebook eller Radio Z.

28. september 2022

Grå stær kan oppfattes som å ha tåkesyn, men løses ikke ved å "pusse overflaten" slik som fotomontasjen illustrerer.

Det er ikke mange øyesykdommer som kan kalles en folkesykdom, men katarakt (grå stær) er faktisk en slik sykdom. Alle får sykdommen i større eller mindre grad, bare man blir gammel nok. Men heldigvis er det gode prognoser - denne øyesykdommen kan lett helbredes.

Det er ingen smerter forbundet med sykdommen, men man plages ofte med tåkesyn, nærsynthet, blendingsproblemer og dobbeltsyn. Mange beskriver det som å se ut gjennom et skittent og grått vindu.

Vil du høre mer om denne "folkesykdommen" og hvordan den kan behandles, så meld deg på vårt seminar!

Du kan være med fysisk på Litteraturhuset i Oslo, eller følge det digitalt via Facebook eller høre det på Radio Z.

Meld deg på det fysiske seminaret ved å sende en e-post til: info@blindeforbundet.no