Norges Blindeforbunds personvernerklæring

Denne personvernerklæringen forteller om hvordan Norges Blindeforbund samler inn og bruker personopplysninger, og hvilke valg og rettigheter du har.

1. Hvilke opplysninger behandler vi om deg som medlem, deltaker på kurs og som giver

For medlemmer
For deg som er deltaker på tilpasningskurs
For deg som gir økonomisk støtte

2. Hvilke rettigheter har du?

Enkelt sagt: Det er du som bestemmer! Du kan utøve dine rettigheter ved å kontakte Blindeforbundet på Du har krav på svar uten ugrunnet opphold senest innen 30 dager.

3. Hva registreres når du kontakter oss?

Hvis du ringer oss
Hvis du sender en e-post
Kamera i fellesareal på Blindeforbundets hovedkontor i Oslo

4. Behandling av opplysninger når du er i kontakt med oss

Når du tar kontakt med rehabiliteringsavdelingen?
Spørreundersøkelser
Bilder, film, tekst og lyd

5. Opplysninger om ansatte og jobbsøkere

Ansatte
Jobbsøkere

6. Hva registreres når du bruker nettsidene våre?

Nettstatistikk
Bestilling av brosjyremateriell
«Fant du det du lette etter?»

7. Informasjonssikkerhet og databehandlere

De fleste datasystemene til Blindeforbundet driftes av Blindeforbundet egen IT-avdeling, og er plassert i egne lokaler. Fylkeskontorer og sentre benytter IP VPN -linjer inn mot hovedkontoret og driftssentralen til Blindeforbundet, så alt er i et lukket nett.

Til medlemshåndtering, fakturering og journalføring benytter vi systemet FOCUS fra Teamdata. I tillegg håndteres noe av informasjonen til dette systemet i arkivsystemet eDocs som leveres av Contesto. Til lønn, HR og økonomi benytter vi Unit4 Agress, og til giverregisteret benyttes Progress som leveres av IT Consulting AS. Sentrene våre benytter i tillegg Picasso fra Techotel for betjening av kursdeltakere og gjester.

Ved behov for bistand får leverandørene fjerntilgang via VPN eller Teamviwer. Teamviewer benyttes og av Blindeforbundets IT-avdeling for å bistå ansatte ute i organisasjonen.