AniCura elsker førerhunder!

AniCura og Norges Blindeforbund med unikt samarbeid

AniCura er Norges største kjede av dyreklinikker og -sykehus som tilbyr høykvalitativ veterinærbehandling på 30 veterinærklinikker i Norge. Avtalen gir førerhundbrukere over hele landet tilgang til AniCuras tjenester. Her kan du lese mer om avtalen.

AniCura sponset Førerhundens Dag, 27. april 2016

Hvert år markeres Førerhundens Dag verden over.  I år ønsket vi å rette spesiell oppmerksomhet rundt viktigheten av at «vanlige» hundeeiere holder sine hunder unna førerhunder, slik at de hundene som er på jobb for en blind ikke blir distrahert i sitt arbeid.  AniCura bidrar aktivt for å spre dette, og har blant annet finansiert denne morsomme filmsnutten som illustrerer dette budskapet.

Støtte til Blindeforbundet

AniCura gir et årlig støttebeløp fra sitt overskudd til Norges Blindeforbunds førerhundarbeid og de inviterer også sine dyreglade kunder til å bidra.  Her kan du gi ditt bidrag til Blindeforbundets arbeid.

AniCura elsker førerhunder

Utdannelse av førerhunder er en av flere aktiviteter Blindeforbundet jobber med, og selv om mesteparten av kostnadene til utdannelse av førerhunder er dekket av NAV, må Blindeforbundet hvert år samle inn mellom 4 og 5 millioner kroner til aktiviteter tilknyttet førerhundarbeidet.

AniCura tar vare på førerhundenes helse

Golden 2

For en som mister synet er en førerhund mer enn bare en hund – den er også dine øyne i hverdagen. AniCura gir gratis vaksiner og årlige helsesjekker på alle førerhunder Blindeforbundet har ansvar for. Gjennom dette samarbeidet sikrer vi at helsetilstanden til førerhundene er tipp-topp, slik at de dyrebare hundene skal kunne utføre den viktige jobben de er satt til.

Mer om førerhunder

Vil du bli forvert, eller vil vite mer om trening av førerhunder finner du informasjon her. Mer om førerhunder.