Påbygningskurs

Påbygningskursene bygger videre på kartleggingskurset og har samme varighet og målsetting.

kartleggingskurset har du fått en innføring i og blitt kjent med hvert enkelt fagområde. Derfor kan du i større grad velge selv hvilke temaer du ønsker å fordype deg i  på disse påbygningskursene. Dette vil være avhengig av din situasjon, opplæringsbehov og interesser. Det er også tilbud om snekkerverksted, kunstterapi og fysisk aktivitet på disse kursene.

Det finnes et 1. påbyggingskurs og et påfølgende 2. påbyggingskurs. Her kan du finne kurs som passer for deg, last ned vår kurskatalog her.

Gratis med henvisning

Våre rehabiliteringskurs er helt gratis, inklusive opphold og reise. Alt vi trenger fra deg er at du oppgir navnet på øyelegen når du melder deg på, så ordner vi alt papirarbeidet med Nav og Helfo. Vi finner også ut om du oppfyller kravene for å ta rehabiliteringskurset.

Hvem bør delta?

Dersom du har gjennomført vårt introduksjonskurs, samt kartleggingskurs, anbefaler vi deg å fortsette med påbyggingskurs.

Kursholdere

Du treffer fagpersoner med lang erfaring innenfor synsrehabilitering. Deriblant synspedagoger, rådgivere og idrettspedagoger. Du vil også møte våre assistenter som selv har opplevd å miste synet.

Reise og opphold

Reisen til og fra kurset er dekket av Helfo, og vi hjelper deg gjerne med å organisere denne og ordne med refusjon for deg. Kursene foregår på våre syn- og mestringssentre med hotellstandard.

Påmelding og datoer

Se vår kurskatalog