Reiseguide - Råd og tips for blinde og svaksynte.

Under finner dere lenke til en reiseguide for blinde og svaksynte, nyttige tips og råd når du skal ut å reise.

10. januar 2022

Fra forsiden av guiden, grafikk av en mann med førerhund på tur inn på et tog. Blindeforbundet Aust-Agders og Stiftelsen DAMs logo.

Guiden er utarbeidet med bakgrunn i et prosjekt som het: Hvor er do? Prosjektet ble finansiert med midler fra Stiftelsen Dam, og i alt 15 synshemmede deltok i prosjektet.

Guiden gir ikke svar på alt, men vi håper at den kan være til hjelp, og at den kan inspirere synshemmede til å reise enten på egen hånd eller sammen med andre.

Den elektroniske versjonen ligger her og vil bli oppdatert med jevne mellomrom. Du kan finne nyttige lenker og telefonnumre i guiden. Dersom du ønsker en punktskriftutgave, kan du få dette ved å henvende deg til oss. Du kan også få en papirutgave hvis du ønsker det.

God lesing!