Hopp til innhold

Sør-Vestlandet 13.-17. juni.

23. februar 2021

Kjære medlemmer

Vi har lagt et spesielt år bak oss, håper 2021 kan bli bedre slik at vi kan møtes til vår årlige sommertur. Vi planlegger for å kunne gjennomføre turen, men turen kan bli avlyst eller utsatt på kort varsel.

Turen i år vil gå til Sør-Vestlandet med hovedattraksjonene, Kristiansand Dyrepark og Flor og Fjære.

Påmeldingen er kun en dag, tirsdag 27.04. fra kl. 10.00 på telefon 32 83 65 00.

Har du ledsagerbevis, så gi beskjed ved påmelding.

Pris pr. pers kr. 6.000,-, samme for ledsager. Alle som trenger ledsager, må ha med egen. Tillegg for singelrom er kr. 1.400,-. BINDENDE påmelding.

Litt info om turen:

Dag 1 til Kristiansand

Turen starter på Hønefoss med opphenting på de faste knutepunktene. Fortsetter så sydover gjennom Vestfold. Kaffestopp i Brevik før vi ankommer Kristiansand Dyrepark. Her serveres det lunsj før vi får tid på egenhånd til en tur rundt i dyreparken. Etter å ha hilst på dyreparkens beboere går turen til Scandic Hotell Bystranda. Felles middag på hotellet.

Dag 2 Kristiansand – Jøssingfjord – Stavanger

Etter frokost starter vi på turen til Stavanger. Vi passerer Mandal og krysser Fedafjorden. Ved Flekkefjord følger vi Nordsjøveien nordvest mot Jæren. Det serveres lunsj på Jærgården på Brusand før turen går videre over Jæren til Stavanger hvor vi skal bo på Clarion Hotell Stavanger. Felles middag på hotellet.

Dag 3 Opphold i Stavanger

Vi går fra hotellet ned til båten som skal ta oss videre til Flor og Fjære. Etter omvisning blir det servert lunsj før båtturen tilbake. Litt tid på egenhånd før felles middag på hotellet.

Dag 4 Stavanger – Suleskarveien – Hovden

Etter avreise fra hotellet er det ferge fra Lauvik til Lyseboten. Etter 27 hårnålsvinger opp til toppen blir det lunsj på Øygardstøyl. Neste stopp blir ved Hasle Sølvsmie. Siste stopp før vi ankommer Hovden Høyfjellshotell er ved Vatnedalsdammen til Hovden. Felles middag på hotellet.

Dag 5 Hovden – Hjemstedene

Første stopp blir Mjonøy før lunsj på Norsjø hotell. Etter lunsj kjører vi via Notodden til våre hjemsteder.

Dette er en kort beskrivelse av turen, program vil bli sendt de som melder seg på turen.

Håper mange ønsker å være med oss på denne flotte turen.

Velkommen til tur!