Lokallagsmøte i Drammen og omegn lokallag

21. mars 2019 på Bragernes Menighetshus.

Nyhetssak fra 26. mars 2019

Bilde av Arne Nævra

Leder Liv A. Hansen åpnet møtet kl. 18.00. Navneoppropet viste 49 deltakere og deretter var det tid for sangen vår, La oss leve for hverandre.

Kveldens gjest var Arne Nævra, velkjent naturfotograf og siden 2017 stortingsrepresentant fra SV i Buskerud, og fra første stund hadde Arne forsamlingen i sin hule hånd.  Han ble veldig tidlig interessert i naturen, og boltreområdet i barndommen var Vestfosselva.  Sitt første ”orntlige” kamera kjøpte han for konfirmasjonspengene og siden gikk det slag i slag.  Han har besøkt de fleste verdensdeler som naturfotograf og han delte mange av sine minner med oss; det være seg møte med isbjørner, svartbjørner, tigre og de mer ”nusselige” pingvinene.

Han har også vært politisk interessert siden ungdommen og i 2017 byttet han skaudress med stortingsdress.  Han ga oss nærbilder fra arbeidet på Stortinget, saker han var opptatt av, inkl. TT, og tok oss med på middag på Slottet, før han avrundet med lydopptak av fugler.  Våren står for dør, og snart kan vi atter lytte til fuglesangen. Avslutningsvis tipset han om en nettside, fuglelyder.net, der vi kan høre alle fuglene våre.

Arne Nævra ble behørig takket av salen og Liv for et meget interessant foredrag!

Kjøkkenkomitéen sviktet ikke denne gangen heller: rundstykker, kake og kaffe smakte fortreffelig!  Liv leste opp en del meldinger og informerte om kommende arrangement, før det var tid for kveldsutlodning og avslutning på nok et hyggelig og meget interessant møte i lokallaget.

Astrid K. Natvig, referent