Aktivitetssenter i Haugesund

Hver tirsdag møtes 10-20 synshemmede på Havnaberg frisklivssentral i Haraldsgata 226, i Haugesund. Her er det mulighet for både sosial hygge og mulighet til å drive med forskjellige hobbyaktiviteter.

Flesteparten av våre medlemmer har fått synsproblemer i voksen alder. Før synsproblemene drev man med mange forskjellige typer hobbyaktiviteter. Mange tror at det ikke går an med redusert syn. Men det er feil. På aktivitetssenteret strikkes, hekles, toves, pusses og monteres det byggesett så det står etter. For å sikre kyndig veiledning, har vi ansatt aktivitør. Aktivitøren hjelper til når det trengs og "kvalitetssikrer" det ferdige produktet.

Sosial hygge

For mange er aktivitetssenteret en arena for sosial hygge. Det er godt å komme en plass der det er "lov" å være synshemmet. Man slipper å forklare hvordan det er å se dårlig. Her vet alle det. Aktivitetssenteret er en møteplass hvor du treffer gamle venner, og knytter nye vennskap.

Kontakt

Ønsker du mer informasjon, ta kontakt med Norges Blindeforbund Rogaland på telefon 51533685.

Sist oppdatert: 6. mai 2022