Blues tur

Blindeforbundet i Telemark hadde en fin tur til Notodden Bok og Blueshus sist torsdag. Kultursjef Terje Malm ønsket gjengen velkommen og fortalte om hvordan huset ble til og hvordan det fungerer i dag.

3. september 2020

På bildet ser vi tre glade damer som var godt fornøyd med besøket til Bok og Blueshuset. Fra venstre Aud Hartviksen, Aud Karin Ekmann og Sylva Kristensen.

Det ble ikke noe organisert omvisning på grunn av Covid 19, men det ble tid til litt befaring på egenhånd, både inne og ute. Etter titterunden ble det servert god suppe med tilbehør. Men, man kan jo ikke dra til et blues hus uten å høre skikkelig blues musikk. Trond Ytterbø entret senene og serverte musikk med røtter og sydde det hele sammen med gode historier. Tusen takk til huset og Trond for en flott dag på Notodden. På vei hjem ble det tid til en liten stopp ved gårdsutsalget og bakeriet utenfor Gvarv. Her ble det investert i gode epler og saftige brød.