Dette betyr så utrolig mye for oss.

Den nasjonale TT ordningen fortsetter i Vestfold og Telemark. Hurra – dette er bare helt fantastisk og veldig bra for oss. Det sier en glad leder av Blindeforbundet i Telemark, Wenche Odden.

6. april 2020

Fra venstre, Geir Jørgen Bekkevold og Hans Edvard Askjer. (bildet tatt før koronaen)

Det betyr at svaksynte, blinde og rullestolbrukere får ca. 200 dør til dør turer med taxi i året. Den utvida nye TT ordningen startet i Telemark høsten 2019 og videreføres i 2020.Ordningen har gitt mange friheten tilbake og vi kan være aktive i samfunnet på lik linje med andre. Dette hindrer at folk blir aleine og ensomme, sier Odden. Nå håper vi denne koronakrisa ikke blir for langvarig, slik at vi kan komme oss ut. Stor takk til Krf i Telemark som har vært gode pådrivere for at TT ordningen skal bli bedre og at den skal videreføres. I disse koronatider tror vi brukergruppene i TT ordningen mer enn folk flest, trenger et lyspunkt og en gladmelding, sier gruppeleder for Krf i Telemark, Hans Edvard Askjer og stortingsrepresentant for Krf, Geir Jørgen Bekkevold. Begge er veldig glade for tildelingen av over 22 TT millioner til Vestfold og Telemark fylkeskommune.