Hopp til innhold
Gå til forsiden. Logo, Norges Blindeforbund

Drømmedager i Vrådal.

Bålkos med steking av pinnebrød og rebusløp, var noen av aktivitetene da en fin gjeng med barn og unge fra blindeforbundet var samlet til drømmedager/aktiviteter i Vrådal sist helg.

5. november 2020

Første rekke fra venstre: Victor Carnel, Elias Holmegård, Ella Carnel, Emil Gullstrand, Andrea Hogstad. Bak fra venstre Henrik Valseth Holmegård, Emil Hesmyr, Tristan Hafredal-Melby, Remi Kleiv Haugen, Liam Madsen, Emma Valseth Holmegård og Maryse Carnel.

På grunn av Covid-19 ble alle sommerleirene til blindeforbundet avlyst, og som en liten erstatning har forbundets fylkeslag arrangert drømmedager. I Vrådal ble dagene fylt med forskjellige aktiviteter, mye prat og summing og masse god mat. Det er godt og komme sammen og treffe venner og ikke minst få nye venner. Det er også godt for foresatte og treffes, der en kan utveksle erfaringer og stille spørsmål og få være sammen.

Etter bålbrenning, rebusløp, bading og middag var det samling med gjennomgang av konkurransen. Det ble kåret to vinnerlag, de fikk 31 av 32 oppnåelige poeng. Etter premieutdeling holdt gitarist Tristan Hafredal-Melby (15) en liten glimrende konsert. Litt seinere på kvelden ble det konsert med hotellets pianist, der Tristan dro til med gitaren og Emma Valseth Holmegård (14) med vokal. Skikkelig bra og gøy.

11 familier fra Vestfold og Telemark deltok. Yngstemann var 5 måneder og de eldste var 17 år. Stor takk til Straand hotell for god service og til Barne- og ungdomsavdelingen til Blindeforbundet for god økonomisk støtte.