Eventyrlig tur.

Det ble en eventyrlig opplevelse med mange flotte sanseinntrykk da en stor gjeng fra Blindeforbundet i Telemark var på tur denne uka. Turen startet mandag morgen i Langesund med stopp på Geilo.

7. september 2021

På bildet ser vi litt av gjengen. Fra venstre Johannes og Wenche Odden, Aud Karin Ekmann, Thomas og Dagny Møller, Harald Hustuft, Marit Svendsen, Liv Marit Hillestad og Tormod Knutsen.

Tirsdag gikk ferden videre vestover til vakre Aurlandsdalen, ned til Flåm og Gudvangen. Der gikk gjengen ombord i den elektriske fjordcruise båten og hadde en magisk og naturskjønn tur i et fantastisk vær på Nærøyfjorden. Denne fjorden står på UNESCOs verdensarvliste og er en smal og utrolig vakker fjord. Fjordcruise gikk videre ut til Aurlandsfjorden og Aurlandsvangen. Båten stoppet ved de koselige plassene Styvi, Dyrdal og Undredal. Etter et kort besøk ved Aurlandssko, ble det tid til en god lunsj.

Turen gikk videre til Flåm der gjengen tok Flåmsbanen opp til Myrdal. Så var det en liten pust i bakken før alle gikk ombord i toget på Bergensbanen med retning mot Geilo. Turen over Finse og Haugastøl med Hallingskarvet var storslått. Framme ved Geilo ventet Magnus Reiser på stasjonen og kjørte gruppa til hotellet der det ble servert god middag.

Onsdag var gjengen tidlig på plass i bussen. Nå bar det strake veien til Flå og Bjørneparken. Der ble det et morsomt møte med bamsefar, som fikk servert vannmelon til lunsj. Vår lunsj ble servert ved Krøderen kro. Det var siste stopp før siste etappe til Telemark via Kongsberg. Dette var en fantastisk fin tur med magiske opplevelser, masse herlig natur og godt sosialt samhold.