Frisk, herlig og innholdsrik skjærgårdstur.

Det var helt topp, det var nydelig å kjenne sjølufta, den friske vinden og sola som varmet. Det sa blinde Evelyn Johannesen fra Porsgrunn etter turen Norges Blindeforbund Telemark, synshemmedes organisasjon arrangerte sist tirsdag. Over 70 stykker fra hele Telemark, ble med på en rundtur i kragerøskjærgården om bord i den freda fergen Gamle Kragerø.

8. juni 2016

Bilde viser glade turdeltagere ombord i den freda fergen Gamle Kragerø.

Med et hyggelig mannskap fra Kragerø kystlag og den kunnskapsrike gaiden Arnfinn Jensen, ble det en flott opplevelse med mange sanse inntrykk.

Når du blir sittende mye inne er det herlig og komme ut, forteller Evelyn. Hun syntes det var veldig interessant og høre alt det Jensen hadde å fortelle om øyene og ikke minst om menneskene som har bodd der. Kystlaget hadde rigget opp et stort langbord om bord i ferga der folk kunne sitte og kose seg med medbrakt niste og drikke.

Det var mange som hadde gode barndoms og ungdomsminner fra skjærgården, så det ble mye mimring ombord. De fleste hadde ikke vært i kragerøskjærgården på mange år. Etter båtturen ble det tid til en rusletur i Kragerø sentrum før returen gikk til Grenland og Gvarv.