God debatt.

4. september 2019

Fra venstre, Hans Edvard Askjer Krf,Torunn Hovde Kåsa SV, Kjersti Myro MDG, Kari Rasmussen H, Odin Adelsten Bohmann Ap, Jørn Inge Næss Frp og Maren Kurdøl Rødt.

Fra 1. juli ble Telemark med i den utvidede TT ordningen, noe som betyr at blinde, svaksynte og rullestolbrukere har fått økt antall TT turer (dør til dør transport Det var fult hus da Norges Blindeforbund Telemark arrangerte valgmøte med de politiske partiene sist tirsdag. Tema som ble diskutert var blant annet TT ordningen, fylkessammenslåing, voksenopplæring og tilgjengelighet.). Flere var spent på om ordningen vil fortsette videre i 2020. Krf’s 1. kandidat til det nye fylkestinget, Hans Edvard Askjer, kunne berolige forsamlingen og fortelle at ordningen vil fortsette i 2020. Politikerne skulle se på tilskuddsordningene til lag og foreninger i forbindelse med fylkessammenslåingen og alle partiene støttet opplæring av smartteknologi til blinde og svaksynte.

Etter en fin debattrunde ble det servert god mat og kaffe. Det ble også tid til utlodning og en god prat. Neste møte i fylkeslaget blir tirsdag 1. oktober, da får laget besøk av Adaptor hjelpemidler.