Herlig flott og frisk tur.

Det ble en flott opplevelse for alle som var med på Norges Blindeforbund Telemarks tur til Brevikstrand og Ødegård i Bamble tirsdag.

13. september 2017

Odd Nakkestad fra Bamble turlag forteller om Ødegården.

Odd Nakkestad fra Bamble turlag var med som gaid og fortalte om kyststien og om historien rundt plassen Ødegård. På 1700 tallet ble det plantet en stor frukthage og man tror at det fortsatt er noen få trær fra denne perioden i hagen. I hagen var det tent opp bål og alle fikk smake på frukt fra hagen. Det ble også servert kake, stor takk til Anna som overrasket oss med denne. Turen ble en skikkelig fin sanseopplevelse. Herlig flott natur, hanegal og måkeskrik. Gjengen var også utrolig heldig med været.

Turen var en del av prosjektet Med hvit stokk på nye stier, der målsettingen er å inspirere synshemmede i Telemark til å delta i fysiske aktiviteter og å gi dem historiske og sosiale opplevelser. Prosjektet har fått støtte fra ExtraStiftelsen. Stor takk til Odd Nakkestad for informativ, trygg og god gaiding.