Hurra – det blir opprop av holdeplass på utsiden av bussene i Grenland.

Det fortalte Per Kåre Sortevik fra Telemark fylkeskommune i forbindelse med Tilgjengelighetens dag som ble markert mandag.

16. oktober 2018

Per Kåre Sortevik fra fylkeskommunen og Aud Hartvigsen fra blindeforbundet.

Fortsatt er det en del tekniske utfordringer, men de bør kunne løses, understreker Sortevik. Han regner med at systemet vil være på plass i løpet av et års tid. Aud Hartvigsen, styremedlem i Norges Blindeforbund Telemark er veldig fornøyd med at det nå etter hvert blir opprop av holdeplass på utsiden av bussen. Da blir det mye enklere for meg og finne riktig buss. Jeg bruker M2, men den er ikke enkel å finne når man ikke ser hva som står på bussene. Når den nye bussterminalen er på plass i Skien sentrum skal alle bussene kjøre fra et bestemt punkt, da er det helt avgjørende at det blir opprop på utsiden av bussen, forteller Hartvigsen. Tilgjengelighetens dag arrangeres hvert år av Norges Blindeforbund og årets tema var altså opprop av holdeplasser på utsiden av bussen.