Hopp til innhold
Gå til forsiden. Logo, Norges Blindeforbund

Hurra, vi har fått friheten tilbake.

Det er helt fantastisk at Telemark har blitt med i den nasjonale TT ordningen. Nå vil vi få mange flere TT turer (dør til dør transport). Det betyr utrolig mye for blinde og svaksynte, forteller Wenche B Odden som er leder av Norges Blindeforbund Telemark.

3. juli 2019

Glad gjeng. Fra venstre Svenn Thore Oredalen, Harald Hustuft, Brit B Eikehaug, Øivind Bekkevold, Cecilie G Kongsgård, Aud Hartvigsen og Wenche Odden.

Fredag offentliggjorde Samferdselsdepartementet hvilke fylker som blir med i den nasjonale tt ordningen fra 1. juli. Et av disse fylkene er Telemark som vil få over 7 millioner kroner ekstra til transporten som er øremerket for blinde, svaksynte og rullestolbrukere. Flere turer betyr økt frihet for oss som har store utfordringer med å orientere og bevege oss, sier Odden. Nå er 13 av landets 18 fylker med i den nasjonale TT ordningen.

Stor takk til Geir Jørgen Bekkevold, stortingsrepresentant fra Krf og Bård Hoksrud, stortingsrepresentant fra Frp, som har jobbet for at vi skal få bli med i den nasjonale TT ordningen.