Karriereverksted om arbeid.

Ønsker du å komme ut i jobb? Vet du hva du vil jobbe med? Har du et mål? Vet du hvordan du skal komme deg dit? Eller er du ikke helt sikker? Er du bekymret for om du kan beholde jobben du er i, eller kanskje lurer du på om du skal bytte jobb? I så fall kan dette være noe for deg!

9. september 2016

Her er svaksynte bilmekaniker Kent Ove Bjerknes.

Rehabiliteringsavdelingen i Norges Blindeforbund arrangerer et karriereverksted på Hurdal syn- og mestringssenter fra 27. til 30. oktober.

For å komme ut i jobb er det viktig å vite hvem du er og hvilke ressurser du har. Det er lurt å sette seg konkrete mål og lage en plan.  Norges blindeforbund sine mentorer kan hjelpe deg med dette. Mentorene er synshemmede som er i arbeid. De hjelper deg med å finne ut hva du er god til, hvilke egenskaper du har og hva du kan tenke deg å gjøre. Deretter jobber du med å sette deg et mål, og så jobber dere sammen med å finne ut hvordan du kan komme deg dit.

Karriereverkstedet er gratis og Norges blindeforbund refunderer reiseutgifter.Påmeldingsfrist for karriereverkstedet er 5.oktober. For at påmeldingen skal være gyldig ønsker vi en oversikt over arbeid og utdanning fra deg.

Har du spørsmål om karriereverkstedet, eller ønsker å melde deg på, kontakter du:

Gry Berg, tlf 23 21 50 86 eller e-post gry.berg@blindeforbundet.no eller Siv Ørndahl, tlf 73 80 01 60 eller e-post sao@blindeforbundet.no