Lærerik styresamling.

Det ble en interessant og lærerik samling da fylkesstyrene i Blindeforbundet fra Akershus, Østfold, Buskerud, Vestfold og Telemark møttes i Porsgrunn 4. og 5. september.

5. september 2019

På bildet ser vi fra venstre Aud Hartvigsen, Øivind Bekkevold, Harald Hustuft og Brit Eikehaug fra Telemark.

Tema som Rådgivningskontor for syn, fylkessammenslåing, økonomi, felles turer, aktiviteter og kurs ble drøftet. Fylkene har sammen startet pilot prosjektet Rådgivningskontor for syn. Målet er å nå ut med informasjon til nye synshemmede, pårørende, helsepersonell og offentlige instanser. Gjengen fikk også informasjon om Greåker videregående skole, som er en knutepunktskole for blinde og svaksynte elever. Viktig informasjon som bør gå til alle ungdomskoler i de fem fylkene. Ellers ble det tid til et hyggelig besøk på Cafe Osebro og flott musikk levert av Tristan Melby Hafredal og Paal Jensen. Takk til Comfort hotell Porsgrunn for topp service.