Spennende besøk

Det var litt ekkelt, men veldig spennende. Familier med blinde og svaksynte barn fra Norges Blindeforbund Telemark var lørdag på besøk i Den lille dyrehage på Brokelandsheia.

12. juni 2017

Anne og Timothy klapper en kongepytonslange.

Der fikk gjengen klappe og kjenne på en liten skilpaddebaby, kongepyton slange og øgle. Mange ble overrasket over hvordan en slange var å ta på. Flere trodde den ville være litt klissete, men den var helt tørr. Vår omviser Ida fortalte om dyra i den lille regnskogen i parken og vi fikk være med på mating av apekattene. De kunne man ikke klappe for da ble de for tamme og de kunne bite. Etter den spennende turen i regnskogen var det mating av surikatene og etterpå der var det tid for pizza og brus. Takk til den Lille dyrehage for kjempefin omvisning.