Synskontakten hjelper til

Notodden lokallag av Norges Blindeforbund Telemark hadde møte sist torsdag der tema var hjelpemidler. Lokallaget hadde besøk av synskontakt Maj Lise Hamre fra Notodden kommune.

6. april 2018

Synskontakt Maj Lise Hamre

Hun informerte en del om hvordan man søker om hjelpemidler og hvordan hun kan bistå slike søknader. Ellers ble det informert om ulike smarte hjelpemidler. Det ble en god dialog der flere kom med innspill om hvilke hjelpemidler som er smarte å bruke. Etter en runde med en solid dose informasjon ble det tid til god mat og drikke og ikke minst en god prat. Utlodning ble det også tid til. Moro var det også og gjøre litt stas på Øivind Nesthus som fylte år. Det ble servert skikkelig bursdagskake. Neste møte i lokallaget blir arranger etter sommerferien.