Telesyn

Telesyn er nå sendt ut til alle medlemmer og støttemedlemmer. Her gis det informasjon om møter, turer og aktiviteter for barn, unge, voksne og godt voksne.

27. mai 2021

Bildet er fra en våre mange Sverigeturer. Vi håper snart at vi igjen kan dra til Strømstad. Fra v. Øivind, Willy, Ellen, Øyvind, Wenche og Ruth.

På grunn av covid-19 har alle aktivitetene vi vedtok på høstmøtet i 2020 blitt satt på vent. Vi håper på god vaksinering og lite smitte og planlegger å gjennomføre disse arrangementene fra og med juni:

Årsmøte 2021. Innkalling.

Fylkeslaget inviterer alle medlemmene til årsmøte som arrangeres søndag 27. juni ved Bø hotell. Vi setter opp transport. God servering. Ingen egenandel. Påmelding til kontoret på tlf. 35 52 57 21 innen 07. juni.

Høstmøte for 2021 avholdes 2. november. Møtet blir arrangert i Arkaden. Frist for påmelding er 21. oktober.

Møte for NYE medlemmer tirsdag 24. august.  Invitasjon vil bli sendt ut.

Tirsdagsklubben: (kl. 11.00 i Arkaden 3. etasje)

Hver første tirsdag i måneden arrangerer vi klubb i lagets lokaler i Arkaden i Skien. Da møtes synshemmede fra hele fylket til god mat og en god prat. Aktuelle tema blir tatt opp, slik som hjelpemidler, øyehelse, rettigheter osv.

Her er møtene i 2021:

1. sep. Valg 2021. Besøk av stortingskandidatene.
  2. oktober Siste nytt på hjelpemiddelfronten.
  3. november Høstmøte.
  4. desember Julemøte med basar.

Turer:

• Flott tre dagers tur til Geilo med båttur på Sognefjorden og togtur med Flomsbanen fra 30. aug. til 1. sep. Egenandel 2500,- + 500,- for enkeltrom. Påmelding innen 28. juni. Ring 35 52 57 21.
  • Dagstur UT I DET BLÅ i oktober. Mer informasjon kommer senere.
  • Tur til Sverige 9. nov. Buss fra Gvarv. Påmelding innen 29. okt. Egenandel 300,-. Program sendes til alle påmeldte.

Konserter. Suonis høstkonserter har blitt en flott tradisjon. Bli med på konsert i november. Påmelding innen 1. august (må bestille billetter) Ring 35 52 57 21.

Barn og Unge. 06. til 08. august. Aktivitetshelg i Bø for familier med blinde og svaksynte barn/unge.  Her kan dere velge mellom å bade, klatre eller bare være på campingen. Det blir felles mat med bl. annet pizza. Vi skal leie hytter, så vi må ha oversikt over hvor mange vi blir. Påmeldingsfrist 24. juni.

I oktober planlegger vi en helgesamling. Mer info kommer.

I desember blir det tilbud om teater besøk. Mer info kommer senere.

Yrkesaktiv alder.

Dette er en møteplass der blinde og svaksynte kan komme og utveksle erfaringer og gi hverandre inspirasjon. Det er planlagt følgende samlinger i Arkaden:

Torsdag 21. oktober: Smarte kurs for alle.

Torsdag 25. november: Hva gjør vi i 2022?

Torsdag 09. desember: Julebord. Påmelding innen 25. nov.

Grenland lokallag.

Grenland lokallag av Norges Blindeforbund Telemark arrangerer møter hver andre torsdag i måneden på Vestsiden Velferdssenter kl. 18.00. På møtene er det god bevertning, underholdning, aktuelle tema og utlodning. Møtedager er torsdag:

1. juli. ÅRSMØTE. NB! i Pors klubbhus kl. 18.00.
  2. september. Underholdning v/ Oldermannslaget.
  3. oktober. Besøk av Lars Iver Larsen som forteller og gamle Porsgrund. Quiz.
  4. november. Underholdning ved Pors Duo.
  5. desember kl. 19.00 Julemøte på Pors klubbhus.

Midt Telemark lokallag.

Midt Telemark er lokallaget for kommunene Midt Telemark (Sauherad og Bø) Nome, Seljord og Kviteseid. Lokallagets mål er å være en god møteplass.

Torsdag 17. juni kl. 18.00. Årsmøte i Bø hotell.

Torsdag 16. september kl. 18.00. Voksenopplæringa, smarttelefonopplæring

Torsdag 11. november kl. 18.00 Inkluderende reiseliv v/ Anne Bjørg Haugan

Torsdag 03. desember kl.18.00 Julemøte

Notodden lokallag.

Notodden lokallag er i gang for fult. Lokallaget er en god møteplass der man kan få god informasjon, en god prat og selvfølgelig god mat. Lokallaget ønsker deg hjertelig velkommen til møtene som arrangeres i Huset Vårt kl. 18.00:

Tirsdag 08. juni. Årsmøte.

Torsdag 30. september. Tema, Lokalhistorie ved Trond Aasland.

Torsdag 19. november. Tema, Øyelegebesøk.

Torsdag 02. desember. Julemøte sammen med Midt Telemark i Bø.

Gode smitteverntiltak blir gjennomført ved alle aktiviteter og turer.

Det kan bli endringer i aktivitetene på grunn av covid-19.

Alle er hjertelig velkommen til møter og turer.

Viktig: Ved alle turer må man ha med seg ledsager.PS! Aktiviteter der det er påmelding er det lurt å være raskt ute, ring kontoret 35 52 57 21 / 952 37 536 eller sende epost telemark@blindeforbundet.no