Tøffe alpenister.

Det var en skikkelig tøff gjeng fra Telemark som deltok på skihelg i Hurdal sist helg.

15. februar 2016

Her er hele gjengen samlet i rumperally bakken.

Blinde og sterkt svaksynte barn og ungdommer kjørte slalåm i alpinbakken ved Hurdal skisenter. Med ledsager foran som ga instrukser, høyre, venstre, plog osv. mestret de alpinbakken på en utrolig bra måte. Her var det mange stolte mammaer og pappaer. De imponerte stort.

Det var familier fra Vestfold og Telemark som var samlet til aktivitetshelg ved Hurdal syn og mestringssenter arrangert av Norges Blindeforbund, synshemmedes organisasjon i de to fylkene.

Etter skikjøringen var det aktiviteter i den flott klatreveggen som er på senteret, etter det var det mye moro i bassenget.

Søndag ble det arrangert rumperally med stort engasjement både fra de store og de små. Hver familie dannet lag og seieren gikk hårfint til Kim og Adrian Hansen fra Horten mens Karin og Emil Hesmyr fra Skien tok en solid andre plass.

Fra Telemark deltok det familier fra Fyresdal, Nissedal, Kviteseid, Kragerø og Skien.