Topp aktivitetshelg i Langesund

Blindeforbundet, synshemmedes organisasjon i Vestfold og Telemark arrangert aktivitetshelg 17. og 18. oktober for familier med blinde og svaksynte barn.

19. oktober 2015

Remi Haugen konsentrerer seg når han skal skyte med lydgeværet.

Lørdag var det aktiviteter i Skjærgårdshallen der man blant annet hadde lydgevær skyting. Da bruker man ørene i stedet for øyne. Alle har bind for øyne og høreklokker. Når lyden øker i intensitet så må man trykke av akkurat der den er på topp. Da blir det en 10’er. Ellers ble det mye bading og lek.

Det har viste seg å være svært viktig å gjennomføre aktiviteter der blind og svaksynte barna, søsknene og foresatte kan møtes. Det å bli kjent med andre i samme situasjon er godt og nyttig. Det å få venner, både når det gjelder voksne og barn, er inspirerende og til god hjelp når man møter ulike utfordringer.

I alt deltok over 60 personer. Så det var en god gjeng som hadde en morsom og veldig hyggelig helg i Langesund. Takk til blant annet Svalastoglegatet og Telemark fylkeskommune som gjorde dette mulig.