Topp aktivitetshelg på Hurdal.

Det var en sprek gjeng fra Telemark og Vestfold som deltok på vinter aktivitetshelg ved Hurdal syn- og mestringssenter 3. til 5. februar i år.

6. februar 2017

Bildes viser hele gjengen samlet i rumperally bakken.

Blinde og sterkt svaksynte barn og ungdommer kjørte slalåm i alpinbakken ved Hurdal skisenter. Med ledsager foran som ga instrukser, høyre, venstre, plog osv. mestret de alpinbakken på en utrolig bra måte. De som ikke var med alpinbakken fikk en frisk tur på langrennski i flotte løyper.

Arrangører for aktivitetshelgen var Norges Blindeforbunds fylkeslag i Vestfold og Telemark. I alt deltok ti familier.

Etter skikjøringen var det aktiviteter i den flott klatreveggen som er på senteret. Ken Roger Haugen fra Kragerø hadde full kontroll på de som utfordret veggen. Etterpå var det full fart til rommet for å finne badebuksa. For nå var det på tide å få seg en dukkert i bassenget. Og det ble ikke bare en, men mange.

Etter en god middag var det samling i peisestua. Der ble gjengen inndelt i lag som deltok i skattejakt.

Søndag ble det arrangert rumperally på rumpebrett med stort engasjement både fra de store og de små. Her ble det diskutert både taktikk og smøring. Til tross for lite snø ble det  rigget til en skikkelig fin bakke. Sekretariatet hadde  full kontroll på tidtakingen. Hver familie dannet et lag og seieren gikk hårfint til Remi, Aina og Inge Kleiv Haugen  fra Kviteseid mens gjengen  fra Fyresdal Elias, Emma, Henrik, Ingunn og Vidar Valseth Holmgård tok en fin andreplass.

Fra Vestfold og Telemark deltok det familier fra Horten, Sandefjord, Larvik, Nøtterøy, Fyresdal, Nissedal, Kviteseid, Lårdal og  Kragerø.