Topptur

Det ble en frisk tur da Norges blindeforbund Telemark tok Gaustabanen til Gaustatoppen sist uke.

6. september 2018

Kaffepause på toppen fra venstre Solveig Aasmundsen fra Lunde og Jonn Aasmundsen fra Lunde og Torgeir Skogli fra Kragerø.

Mange hadde gått til toppen i unge år og når synet var bra, nå fikk man oppleve fjelltoppen på nytt, denne gangen via banen i fjellet. Det ble en spennende opplevelse å kjøre med banen, mye lyd og rumling. På toppen var det godt å kjenne den friske fjelluft og smake på vaflene i turisthytta. Etter toppturen gikk ferden videre til Gaustablikk der det ble servert en bedre lunsj. Så gikk turen videre over Råen til Tuddal, Notodden og Grenland. Stor takk til Telemark fylkeskommune for støtten til turen.