Varm og fin tur til Kroatia.

Fine sanseopplevelser stod i kø, da Norges Blindeforbund Telemark var på langtur til byen Opatija i Kroatia.

9. oktober 2019

Her er gjengen som var med til Kroatia.

Gjengen dro i slutten av august til Pola og derfra til den gamle kur byen, Opatija, dit kondisjonerte og kongelige fra hele Europa reiste, for å slappe av og oppleve frisk luft og godt klima, på begynnelsen av 1900 tallet.

Gjengen fra Telemark fikk også oppleve det gode klima og ikke minst det gode badevannet. Fra Opatija ble det også tid til utflukter til Titos øy, der det ble omvisning og togtur rundt på øya, tur til øya Krk og besøk til den flotte byen Rovinj. I denne byen fikk gjengen gå i smale koselige gater med kunsthåndverk og mye annet spennende. Flere tok også turen opp til den flotte St. Euphemia Katedralen på toppen av byen.

Hver kveld var alle samlet til felles middag, med påfølgende kaffe og noe godt og drikke på altanen. Her ble det også tid til god samtaler og ikke minst tid til gode historier. Med en trygg og god gaid, Anny Solveig Larsen, ble det det en flott tur.