Viktig å søke.

Tema på tirsdagsklubben til Norges Blindeforbund Telemark denne gangen, var små, smarte, hjelpemidler. Johne Malmedal fra Adaptor hjelpemidler hadde tatt med mange spennende «duppedingser» som han informerte om.

6. april 2016

Fra venstre. Reidun Andersen, Ruth Slaaen, Solveig Aasmundsen, Elna Odden og Johne Malmedal fra Adaptor hjelpemidler.

Interessen var stor og det ble brukt lang tid. Malmedal understreket at det er viktig at alle blinde og svaksynte bruker retten de har til å søke på ulike hjelpemidler. Hjelpemidlene er med på å gjøre hverdagen enklere understreket han. Det ble vist smarttelefoner, klokker, briller, merkepenner, lydfyr og mye annet.

Det ble også tid til en god matbit, god prat og en runde med utlodning. Det blir ikke klubbdag i mai, men tur til Sverige.